הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס ללא נוכחות הרמטכ"ל

מי שציפה לפגישה הראשונה והמתוחה בין הרמטכ"ל לשר הביטחון - יצטרך להמתין ■ רא"ל אשכנזי נעדר מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה בצהריים, ובה נכח בין היתר גם אהוד ברק

בצל הודעתו מאמש (ג') של שר הביטחון אהוד ברק שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי בשנה נוספת, נערכה היום ישיבת הקבינט מדיני-ביטחוני בה השתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מי שלא להגיע לישיבה, עם קשר או ללא קשר להודעה מאמש הוא הרמטכ"ל עצמו.

בישיבה הודיע נתניהו כי הוא מתכוון לנסוע בשבוע הבא לוועידת הגרעין שתערך בוושינגטון. ראש הממשלה בישר לשרים כי במהלך ביקורו הוא לא מתכוון לענות על השאלות שהציג לו הנשיא ברק אובמה בביקורו הקודם שם, אבל אין לו כל כוונה לגרום להעמקת המתיחות הדיפלומטית בין שתי המדינות.

מלחמת הגרסאות בין לשכות הבכירים

אתמול הוציאה תקשורת שר הביטחון הודעה שבה נאמר שהשר ברק נפגש עם הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, ומסר לו כי כהונתו לא תוארך לשנה חמישית. עוד נכתב בהודעה, כי שר הביטחון הביע את אמונו והערכתו הרבה לפועלו של הרמטכ"ל, שיבח אותו על הישגיו המבצעיים והוסיף כי הוא משוכנע שפעילות זו תימשך גם בשנה הקרובה.

בצעד חריג, ביקש הרמטכ"ל להוציא הודעה אישית בה הוא מגיב להודעת שר הביטחון. בהודעה שיצאה דרך דובר צה"ל, הדגיש אשכנזי כי מעולם הוא לא פנה לראש הממשלה או לשר הביטחון בבקשה להאריך את כהונתו בעוד שנה. "אני סבור שההחלטה שהתקבלה על-ידי הממשלה עם כניסתי לתפקיד הייתה ראויה. לפיכך לא ברור הטעם לעסוק בשנה החמישית שכלל לא עמדה על הפרק", אמר בהודעתו