אולמרט: אחזור לארץ בסוף השבוע; אם יפנו אליי, אשתף פעולה

(עדכון) - ממקום חופשתו במדריד מבהיר רה"מ לשעבר כי אין לו קשר לפרשת הולילנד וכי המשטרה והפרקליטות לא ביקשו ממנו עדיין להיחקר: "מעולם לא לקחתי שוחד" ■ עו"ד זהר: "אולמרט דוחה מכל וכל את ההאשמות המרומזות"

"יצאתי לסדרה של פגישות עסקיות שנקבעו לפני מספר חודשים. שמעתי את ההאשמות, ואני דוחה אותן מכל וכל. אני אחזור לישראל בסוף השבוע, כפי שתכננתי", כך אומר הבוקר (א') ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בראיון לגלי צה"ל.

"כל הרמיזות האלה שלא אחזור או משהו דומה הם מופרכות לגמרי. לא נאמר לי מפרקליטיי שרוצים לחקור אותי. המשכתי בסדר יומי כפי שתכננתי אותו, ואני חושב שנהגתי בצורה נכונה. לרמזים שלא אחזור לארץ אין שום שחר. נחקרתי עשרות פעמים בזמן שהייתי ראש ממשלה", אמר.

עוד אומר אולמרט: "אני לא מוטרד. אני ממשיך לנהל את אורח החיים הרגיל שלי. אני מוטרד מהאווירה, מהניסיונות לפגוע, מהניסיונות ליצור איזושהי תחושה של רדיפה שאין לה שום מקום".

לדבריו, "לגופו של עניין אני דוחה את כל הטענות באופן חד-משמעי. אם מישהו ירצה להפגש אתי לאחר שאחזור לארץ בסוף השבוע, לחקור אותי או לצורך אחר - אין לי שום בעיה עם זה. אני מכיר את העובדות היטב, ואין לי בעיה איתן".

"לא קיבלתי שוחד"

בתוך כך, אולמרט שב ומצהיר כי מעולם לא קיבל שוחד. בראיונות שהעניק למספר כלי תקשורת בסוף השבוע ממקום חופשתו במדריד, אמר אולמרט בהתייחס לחשדות נגדו בפרשת הולילנד כי "מנסים לרמוז לגביי דברים שאינם נכונים. מעולם לא לקחתי שוחד בימי חיי. בניגוד לכותרות, איש מהמשטרה או מהפרקליטות לא פנה אליי עד היום. זאת, למרות שפרקליטיי נמצאים בקשר רצוף עם הפרקליטות ועם המשטרה, ואפילו נפגשו עם אנשי הפרקליטות בבית המשפט רק ביום חמישי האחרון".

אולמרט הוסיף כי הוא נמצא בסבב פגישות באירופה, שנקבעו מראש. "אחזור כמתוכנן בסוף השבוע הקרוב. אם יפנו אליי, אשתף פעולה ועמיד את עצמי לרשותם כפי שעשיתי בעבר", ציין.

ביום חמישי אמור אולמרט להשתתף בטקס במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין, ולאחר מכן הוא אמור לשוב ארצה.

במקביל נערך צוות סניגוריו של אולמרט להתחדשות משפטו בתחילת חודש מאי, ולהחלפת סדר הבאת העדים במשפט, כך שהעדים הבאים שיישמעו יהיו בפרשת ראשונטורס. לצוות הסניגורים, שאותו תוביל בפרשת ראשונטורס עו"ד נוית נגב, אין כוונה לערער על החלטת בית המשפט שלא להפסיק כליל את המשפט למשך התקופה שבה מתנהלת בחקירה בפרשת הולילנד, בעקבות החלטת השופטים מיום חמישי האחרון.

עם זאת, לדברי יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, "יש בעייתיות בעצם העובדה, שעל סמך מה שמתפרסם מתקיימת חקירה, ובמקביל יתנהל משפט כאילו הדברים אינם קשורים, כשברור שהדברים קשורים זה בזה".

"דוחה את ההאשמות המרומזות"

במכתב ששלח היום עו"ד אלי זהר, סניגורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לפרקליטות ולפרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, התובע במשפט אולמרט, נכתב:

"בימים האחרונים שורבב שמו של ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לחקירה המתנהלת על-ידי המשטרה אשר אודותיה דווח בהרחבה בכלי התקשורת. מר אולמרט דוחה מכל וכל את ההאשמות המרומזות המיוחסות לפעילותו בעניינים שונים נשוא החקירה שהודלפו לכלי התקשורת.

"נתבקשתי להודיעך כי על-פי תכנון נסיעתו עתיד אולמרט להגיע ארצה בסוף השבוע, לאחר שיסיים את עיסוקיו בחו"ל שנקבעו מראש. כדי למנוע אי-הבנה אבקש להודיעך כי עם שובו מחו"ל יגיע אולמרט לכל חקירה אם יתבקש לכך. אעריך אם תמצא לנכון לתאם אתי את הגעתו של אולמרט לחקירה, כפי שהיה נהוג בעבר".