מצגת של קבוצת דלק: שווי ההשקעות גבוה פי 6 מהמוצג בספרים

על פי דיווח ב"מעריב" ממצגת של קבוצת דלק, שנערכה בסוף השבוע עבור קבוצת אנליסטים, עולה כי שווי אחזקותיה של הקבוצה בחברות-הבת מסתכם ב‭8.4-‬ מיליארד שקל

איש העסקים יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, יכול להיות מרוצה על רקע העליות החדות בבורסה. שווי השקעותיו הריאליות, על פי המחירים המופיעים בבורסה, גבוה משמעותית משוויין בספרים (כלומר משוויין במאזני החברה). כך מדווח "מעריב" הבוקר.

ממצגת של קבוצת דלק, שנערכה בסוף השבוע עבור קבוצת אנליסטים, עולה כי שווי אחזקותיה של הקבוצה בחברות-הבת מסתכם ב‭8.4-‬ מיליארד שקל. זאת בעוד ששווי האחזקות, על פי המחירים המוצגים בבורסה, עומד על ‭1.37‬ מיליארד שקל בלבד.

במצגת הוצגו אחזקות הקבוצה בחברות-הבת דלק ישראל , דלק אנרגיה, דלק רכב וכן הוצגו אחזקות ישירות של הקבוצה בחברות דלק קידוחים ואבנר. הפער הגבוה ביותר בין השווי המוצג במאזני החברה לבין השווי המוצג על פי מחירי המניות בבורסה, נמצא בקבוצת דלק אנרגיה: החברה מוצגת בספרים, נכון ל‭31-‬ בדצמבר ‭,2009‬ לפי שווי של 22 מיליון שקל. אלא ששווייה על פי מחיר המניות המוצג בבורסה, נכון ל‭6-‬ באפריל ‭,2010‬ הוא לא פחות מ‭3.75-‬ מיליארד שקל.

יצוין כי סוחרי הבורסה והמשקיעים כבר מתמחרים את קבוצת דלק לפי השווי הריאלי, והיא נסחרת לפי שווי הנאמד ב‭10-‬ מיליארד שקל.