אובמה מציין את יום השואה: לא נקבל סטריאוטיפים נגד יהודים

"זכרונות הקרבנות הם תזכורת מתמדת לכבד את מורשתם ע"י חידוש המחויבות למניעת רצח עם ולהתעמת עם אנטישמיות ודעות קדומות בכל צורתיהן"

"לנצח לא נקבל דעות קדומות וסטריאוטיפים רוויי משטמה נגד העם היהודי, גם אם הם נמשכים עד עצם היום הזה". כך אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בהכרזה של הבית הלבן לרגל יום השואה.

"זכרון הקרבנות משמש כתזכורת מתמדת לכבד את מורשתם ע"י חידוש המחויבות שלנו למניעת רצח עם ולהתעמת עם אנטישמיות ודעות קודמות בכל צורותיהן", מצהיר אובמה. "... אנו חייבים לפעול למען עולם של צדק ושלום, עולם שבו כל האומות והעמים מכבדים את האנושיות שהיא נחלת כולנו ואת הכבוד שמורש בכל יצור אנוש".

"אני מצטרף לאנשים בבית, בישראל וברחבי תבל לציון יום השואה", נאמר בהכרזה הנשיאותית. "עתה, יום השנה ה-65 לשחרור מחנות הריכוז הנאציים, אנו חייבים לחזור ולחדש את המחויבות שלנו לכבד את זכר כל הקרבנות ולוודא שהם יוסיפו להיות חלק מהזיכרון הקולקטיבי שלנו".

"בביקורי בבוכנוואלד אשתקד, וכאשר ביקרתי ביד ושם ב-2008, ראיתי במו עיניי את זוועות האנטישמיות ואת היכולת (האנושית) לחולל רשע כפי שהיא גולמה במסע הנאצי לחסל את העם היהודי ורבים אחרים", הוסיף אובמה. "אבל אפילו במקומות כמו בוכנוואלד, הכבוד והאומץ של אלה שספגו את זוועות השואה מזכירים לנו את היכולת האנושית להגינות ולחמלה".