8 מתוך 10 עסקאות הנדל"ן היקרות ביותר השנה - בהרצליה

בעקבות תחקירי "גלובס" חשפה רשות המסים מידע על עסקאות הנדל"ן ■ "גלובס" מציג לראשונה: 10 עסקאות המגורים היקרות ביותר שנחתמו בישראל ב-2009 - והמחירים המדויקים ■ מיהם המוכרים, מיהם הרוכשים, ואיזה מגדל יוקרה מת"א התברג לעשירייה הנוצצת?

מסד הנתונים של רשות המסים, שחלקו נפתח אתמול (ד') בפני הציבור הרחב, מבשר את תחילתו של עידן חדש בתחום מידע הנדל"ן בישראל. לא עוד נתונים המבוססים על סקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למשל; לא עוד דיווחים של קבלנים ומתווכים על עסקאות חלומיות שרק לשמאים יש גישה אל פרטים מתוכן - ובדיעבד.

בעקבות תחקיר "גלובס" של משה ליכטמן (מוסף נדל"ן, "מידע נדל"ני אמין? אין אופרה כזו", 15.11.09) ועתירה של ד"ר דני בן-שחר מהטכניון וד"ר אפרת טולקובסקי מנכון חיים כצמן באוניברסיטת תל אביב, שהוגשה לפני כשנה על ידי עו"ד אורה בלום, פתחה רשות המסים מערכת אינטרנט המיועדת לציבור. זאת לאחר שנים ארוכות שבהן כמעט לא היתה לציבור הרחב גישה למידע אמין על עסקאות הנדל"ן המבוצעות בארץ ולמידע בזמן אמת על מחירי הדירות.

סוג נכס, גוש וחלקה

בשלב זה מאפשרת המערכת קבלת נתונים על מכירות של זכויות במקרקעין לפי חתכים שונים, ובכללם סוג הנכס, גוש וחלקה, תאריך מכירה ומחיר. עם זאת, המערכת אינה מציגה את שטח הדירה, קומתה, מספר החדרים וכדומה - מידע שיתווסף בעתיד ובתשלום.

שימוש במערכת החדשה מעלה כמה מהעסקאות המעניינות והיקרות שנסגרו בארץ בשנה האחרונה, רובן תחת מעטה כבד של חשאיות המאפיינת את האלפיון העליון.

חשוב להדגיש כי מדובר בעסקאות לרכישת יחידות מגורים בלבד וכי המידע מבוסס על נתונים מחוזי מכר שהועברו לרשות המסים וללשכות רישום המקרקעין.

חוזי מכר מדווחים בעת החתימה, גם אם התשלומים נפרשים על פני כמה חודשים, לכן קיים סיכוי שחלק מהעסקאות החדשות שנסקור כאן יתבטלו בשל אי קיום תנאים בחוזה, אי עמידה בתשלומים וכדומה.

על בסיס הנתונים, "גלובס" דלה את 10 עסקאות המגורים היקרות ביותר שנחתמו בישראל ב-2009 - והמחירים המדויקים:

11
 11