מניית מזור מזנקת: 100% הצלחה בניתוחי עמוד שדרה מורכבים

החברה פרסמה היום תוצאות של מחקר ראשון מסוגו שבוצע בארה"ב ובו נרשמה הצלחה מלאה של 99.9% דיוק ו-100% הצלחה בניתוחי סקוליוזיס באמצעות הרובוט המיניאטורי של מזור טכנולוגיות ניתוחיות

מניית מזור טכנולוגיות מזנקת בכ-6.25% לאחר שהחברה פרסמה היום תוצאות מצויינות של מחקר ראשון מסוגו שבוצע בארה"ב ובו נרשמה הצלחה מלאה של 99.9% דיוק ו- 100% הצלחה בניתוחי סקוליוזיס באמצעות הרובוט המיניאטורי של מזור טכנולוגיות ניתוחיות.

החברה הודיעה על פרסום רשמי של תוצאות מחקר ראשון מקיף בו סיכמו מנתחים מומחים לכירורגיית עמוד שדרה בילדים מבית החולים Scottish Rite באטלנטה ואוניברסיטת Duke בצפון קרוליינה בארה"ב, על תוצאות השימוש ברובוט המיניאטורי של החברה (SpineAssist) בניתוחי ילדים הסובלים ממחלות עמוד שדרה קשות כדוגמת עקמת ועיוותי חוליות.

במהלך תקופת המחקר נותחו באמצעות הרובוט 647 חוליות עמוד שדרה של 80 ילדים. 1,163 שתלי עמוד שדרה הושתלו בחוליות אלו באמצעות הרובוט המיניאטורי של החברה. ניתוחי חולים הסובלים ממחלות אלו מורכבים וארוכים ובמהלכם מושתלים שתלים רבים בגב כל אחד מהחולים. מטרת השתלים הינה לתקן עיוותים שונים בעמוד השדרה של ילדים הסובלים ממחלתהעקמת. הניתוח המדובר מורכב במיוחד משום העיוותים הקשים במבנה החוליות ביחס לחוליות נורמאליות והקושי הרב בניווט ומיקום השתלים.

בסיכום תוצאות המחקר מתאר החוקר הראשי, דר' דניס דויטו, ש-99.9% מהשתלים מוקמו באמצעות הרובוט המיניאטורי של החברה בדיוק התואם לדרישות הקליניות. ורק שתל בודדהושתל במיקום שאינו אופטימאלי, אך ללא כל פגיעה קלינית בחולה. החוקרים מסבירים במחקר שאי-הדיוק באותו מקרה בודד נבע מטעות של המנתח ואף מציינים שאינם מייחסים את אי-הדיוק לרובוט המיניאטורי של החברה.

בנוסף מציין הסיכום שאף לא אחד מהילדים המנותחים נדרש לעבור ניתוח תיקון של תוצאות הניתוח הראשון, ממצא שהוא בולט וחריג ביותר בתחום זה בהשוואה לנתונים המפורסמים בספרות. יצוין שבספרות המדעית מתואר שיעור של כ- 20%-40% אי-דיוק במיקום שתלים בניתוחים רגילים ואף מתואר שכ-10% מהשתלים ממוקמים במהלך ניתוחי עמוד שדרה ממוקמים במידת אי דיוק שיש לה השפעות קליניות מהותיות אשר מריעות את מצב החולה וגורמות עד לכדי שיתוקים והפרעות תפקודיות.

תוצאות המחקר הנ"ל מעידות באופן מובהק על דיוק הרובוט המיניאטורי של החברה והערך המוסף שלו בניתוחי עמוד שדרה רגילים ובמיוחד בניתוחים מורכבים ומסובכים כדוגמת ניתוחי תיקון עקמת.

המחקר המדובר מתפרסם בכנס של אגודת ניתוחי מפרקי השדרה (SAS) במהלך סוף השבוע בניו אורלינס, ארה"ב.

להערכת החברה פרסום המחקר תומך באסטרטגיית השיווק של החברה ויתרום לקידום וחיזוק פעילות החברה בשוק היעד האמריקני ובחדירה למרכזי ניתוח עמוד שדרה נוספים, פעילות אותה החלה החברה לקדם לאחרונה.