הגיוסים בתעודות הסל נבלמו: גייסו באפריל 86 מיליון שקל בלבד

הראל סל היתה המגייסת הגדולה בתעשייה עם 161 מיליון שקל ■ אחד האפיקים שבלטו לטובה בחודש החולף הוא האפיק המנייתי בחו"ל, שסייע לקזז את הפדיונות

מגמת הגיוסים בענף תעודות הסל, שהאטה במארס, כמעט שנבלמה לחלוטין בחודש אפריל, כשהענף גייס 86 מיליון שקל בלבד. לשם השוואה, במארס גייסו תעודות הסל 240 מיליון שקל, לאחר שבפברואר הן גייסו 630 מיליון שקל ובינואר האחרון למעלה ממיליארד שקל.

אפריל התאפיין בהמשך מגמת הפדיונות מתעודות הסל המנייתיות בישראל, על רקע הגעתו של מדד המעו"ף לשיא בתחילת החודש. בנוסף לכך נבלמה מגמת הגיוסים בתעודות הסל המורכבות, המאפשרות חשיפה לאפיק אג"חי בשילוב עם מניות.

אחד האפיקים שבלטו לטובה בחודש החולף הוא האפיק המנייתי בחו"ל, שסייע לקזז את הפדיונות.

הגיוסים בוצעו בעיקר בתעודות סל בשווקים מובילים דוגמת השוק האמריקני, שבניגוד לשוק המקומי עדיין רחוק משיאו. מגמה זו תואמת את ההמלצות של בתי ההשקעות להסיט חלק גדול יותר מתיקי ההשקעות לאפיקים בחו"ל.

באפיק האג"חי נמשכו הפדיונות מתעודות הסל שעוקבות אחר אג"ח ממשלתיות. התעודות שעוקבות אחרי אג"ח קונצרניות רשמו גיוסים, אבל בעיקר בשוליים, ולא הצליחו למשוך את השוק כלפי מעלה. גורמים בענף ציינו היום כי בשבוע שעבר ובתחילת השבוע הנוכחי נרשמה יציאה של מוסדיים מהתעודות, בעיקר בתעודות המורכבות, על רקע החששות מירידות בשווקים הפיננסים.

כלל פיננסים בלטה בפדיונות

מבין הגופים המנהלים, הראל סל שבניהול אורי שור ממשיכה להיות המגייסת הגדולה של התעשייה, לאחר שגייסה 161 מיליון שקל באפריל.

הראל סל היא השחקנית הצעירה ביותר בענף, והיא עוקפת כעת לראשונה את רף 2 מיליארד שקל בנכסים מנוהלים, כשנתח השוק שלה מגיע ל-3.9% מהענף.

בצידה השני של הסקאלה, מי שבלטה בפדיונות היא מבט מקבוצת כלל פיננסים. מבט, אותה מנהל ליאור כגן, פדתה בחודש שעבר 85 מיליון שקל, רגע לפני העברתה ליחידת המדדים החדשה שחנך הבית בשבוע שעבר.

בצמרת הגופים המנהלים על פי היקף נכסים נמצאת קסם של אקסלנס, המנוהלת על ידי אבנר חדד ובועז נגר. נכון לסוף אפריל מנהלת קסם 16.2 מיליארד שקל (נתח שוק של 31.3%), לאחר שפדתה 75 מיליון שקל. תכלית, שבניהול איל סגל ודוד אללוף, גייסה 50 מיליון שקל והיא מנהלת כיום 12.55 מיליארד שקל (24.2% מהתעשייה). במקום השלישי, פסגות סל, המנוהלת על ידי טל ורדי, שגייסה 65 מיליון שקל ומנהלת בסך הכל 7.7 מיליארד שקל (14.9%). בתחתית הטבלה נמצאת הדס תעודות סל, שבבעלות מיטב, ממנה נפדו 52 מיליון שקל. הדס מנהלת כיום 1.72 מיליארד שקל בלבד (3.3%).

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]

11
 11