רו"ח פלדמן: "וינרוט קיבל מצ'רנוי שכר-טרחה של 2 מיליון דולר"

‎רו"ח זאב פלדמן, סגן נציב מס הכנסה לשעבר, המשיך היום בעדותו במשפטם של עו"ד יעקב וינרוט ופקיד השומה של מחוז דן לשעבר, שוקי ויטה ■ טוען: וינרוט היה אחראי באופן מלא על נושא הלבנת ההון בתיק של ארקדי גאידמק

רו"ח זאב פלדמן, לשעבר סגן נציב מס הכנסה ואחד מעדי המפתח במשפטם של עו"ד יעקב וינרוט ושוקי ויטה, לשעבר פקיד השומה של מחוז דן, החשודים בעבירות שוחד, המשיך היום (ג') במתן עדותו והתייחס לשכר-הטרחה שקיבלו וינרוט והוא תמורת ייצוג איש העסקים מיכאל צ'רנוי מול רשויות המס.

"שכר-הטרחה שקיבלתי מצ'רנוי בגין ייצוגו מול רשויות המס היה בסך של מיליון דולר, ואילו עו"ד וינרוט קיבל 2 מיליון דולר בעבור הייצוג", סיפר פלדמן. "החשבונית עבור הסכומים הללו יצאה מחברת ספיר ולא ממשרד וינרוט, כי כך עו"ד וינרוט החליט".

כמו כן נימק פלדמן בעדותו את ההחלטה שלו לפנות לויטה בנוגע לענייני המס של ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, לקוחותיו של וינרוט, בכך ש"ויטה היה אחד מ-4 פקידי השומה שטיפלו בהסכמים בסדר גודל כזה, ולכן ביקשתי לעשות את ההסדר אצלו".

וינרוט מעודכן

פלדמן התייחס בעדותו גם למעורבותו של וינרוט בפנייה לשוקי ויטה בעניינו של ארקדי גאידמק. "לעו"ד יעקב וינרוט לא היה קשר לבחירה שלי לפנות לשוקי ויטה בעניינו של ארקדי גאידמק. אני עשיתי זאת מיוזמתי", אמר, אך הוסיף כי וינרוט היה מעודכן בכל הקשור לייצוגו של גאידמק.

לדברי פלדמן, עו"ד וינרוט טיפל בכל העניינים העובדתיים בתיק של גאידמק והיה אחראי באופן מלא על נושא הלבנת ההון בקשר אליו. פלדמן אף סיפר כי עו"ד וינרוט השתתף בפגישה שהתקיימה עם ויטה בנושא זה. פלדמן גם אישר כי עו"ד וינרוט ידע על הסכם המס בין גאידמק לרשויות המס, כי הוא עדכן את וינרוט בנוגע לדיונים שנערכו עם ויטה בנושא זה והראה לו את כל ההתכתבויות עם רשויות המס.

באשר לפגישה שהתקיימה בינו ועו"ד וינרוט לבין ראש הרשות לאיסור הלבנת הון, עו"ד יהודה שפר, בנושא הבאת הכספים של גאידמק לארץ, סיפר פלדמן כי "התחושה היתה שאין לשפר בעיה עם הדברים, הוא אמר שהחשדות של רשויות צרפת נגד גאידמק אינם מוכחים".

כמו כן הוסיף פלדמן כי "בהחלט דובר בה (בפגישה - ח"מ) על המגעים לקראת הסכם מס עם גאידמק". (4778-12-09).