חיפוש חם בגוגל בשבוע האחרון: "איך למחוק את חשבון הפייסבוק"

עפ"י "פייננשל טיימס", נתוני גוגל מראים כי מספר החיפושים של צירוף המילים "למחוק את החשבון בפייסבוק" יותר מהוכפל השבוע והגיע לשיא ■ "למחוק את החשבון בפייסבוק" נכנס אתמול לרשימת 10 "המגמות החמות" בגוגל

מספר המשתמשים בפייסבוק השוקלים למחוק את חשבונותיהם ברשת החברתית הולך וגדל, זאת כנראה בעקבות השינויים שהכניס האתר במערכת הגנת פרטיות המשתמשים בשבוע האחרון.

העיתון "פייננשל טיימס" דווח כי נתוני גוגל מראים כי מספר החיפושים של צירוף המילים "למחוק את החשבון בפייסבוק" ("delete Facebook account") יותר מהוכפל בשבוע החולף והגיע לשיא. הדיווח מציין עוד כי צירוף המילים "למחוק את החשבון בפייסבוק" נכנס אתמול (ו') לרשימת 10 "המגמות החמות" במנוע החיפוש של גוגל.

פייסבוק הכחישה כי מספר משמעותי של משתמשים מחקו את חשבונותיהם, אך מסרה כי תקדיש מאמצים נוספים להסברת השינויים במערכת הגנת הפרטיות למשתמשיה. פייסבוק ציינה עוד כי מאז הצגת השינויים במערכת הגנת הפרטיות בחודש שעבר, הצטרפו 10 מיליון משתמשים חדשים לאתר, שמונה כעת על 400 מיליון משתמשים.

נזכיר כי בשבוע שעבר דרשה עמותת מרכז המידע על פרטיות אלקטרונית מוועדת המסחר הפדרלית (FTC) לבחון את חוקיות השינויים שעשתה הרשת החברתית הפופולרית בעולם במדיניות הפרטיות שלה לאחרונה.

השינויים חשפו מידע רב יותר על המשתמשים הרשומים בפני יותר גורמים. בנוסף, בחודש שעבר שיגרו 4 סנאטורים מכתב גלוי למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בו הביעו חשש ממדינות הפרטיות של הרשת.

בתגובה, פייסבוק שכרה את שירותיו של טים מוריס, שכיהן כיו"ר ועדת המסחר הפדרלית (FTC) בתקופת בוש, על מנת שזה יסייע לה להתמודד עם ניסיונות הממשל הנוכחי להדק את הפיקוח על מדיניות הפרטיות שלה. מוריס הופיע מוקדם יותר השנה בפני ועדת המסחר של הסנאט ודיבר בגנותם של חוקים עתידיים האמורים להגדיל את סמכויות הפיקוח של ה-FTC על הרשתות החברתיות.