ח"כ חנין זועבי: "מדינת ישראל חטפה ורצחה אנשים בלי נשק"

(עדכון) - יום לאחר המשט לעזה: השייח' ראאד סלאח הובא להארכת מעצר, ח"כ זועבי מגנה במילים קשות את ישראל ■ הבוקר: צה"ל חיסל שני מחבלים שניסו לחדור מעזה לישראל

התחממות בגזרת עזה: צה"ל חיסל הבוקר (ג') שני מחבלים שניסו לחדור מרצועת עזה לתוך ישראל. לאחר שתצפיתנים זיהו ניסיון חדירה מגדר המערכת הוכרזה במועצה האזורית אשכול כוננות גבוהה, התושבים התבקשו להישאר סגורים בביתם עד לסיום הסקירות של צה"ל. לאחר חיסול המחבלים התושבים הורשו לצאת את ביתם.

יממה אחרי פעולת ההשתלטות של צה"ל על ספינות המשט לעזה, הועברו מרבית מפעילי המשט לכלא אלה הסמוך לבאר שבע. עד כה הועברו לבית הכלא כ-480 מנוסעי הספינה. שבעה ממשתתפי המשט היו ישראלים וארבעה מהם שוחררו לביתם.

48 מהנוסעים שנחקרו הסכימו להיות מגורשים חזרה לארץ מוצאם ולכן הם הועברו לנמל התעופה בן גוריון ושם הם יועלו על מטוס שיטיס אותם לביתם. שאר הנוסעים נחקרים במשרדי משטרת אשדוד, ביניהם גם מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השיח' ראאד סאלח.

סלאח הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון בצהריים. יחד איתו הובאו להארכת מעצר 3 ערבים ישראלים נוספים שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם.

הנוסעים שהובלו לבית הכלא נקלטו במקום וקיבלו מגבת, כלי רחצה, לבנים נקיים וכפכפים. עם זאת, הדבר היחיד שהם רצו לעשות זה לאכול משהו וללכת לישון, וזאת לאחר שנחקרו ממושכות במשך שעות ארוכות ועברו בדיקות רפואיות. במהלך היום צפויים לבקר את הנוסעים קונסולים ונציגים דיפלומטים מהמדינות השונות, ובעיקר מטורקיה.

אחת הנוסעות שנחקרה אתמול לאחר שהורדה מהמשט היא חברת הכנסת מטעם בל"ד ח"כ חנין זועבי (בל"ד). היא נחקרה במשך זמן קצר ולאחר מכן שוחררה לביתה ולא נעצרה. היום היא כינסה מסיבת עיתונאים כשברקע תפאורה של דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב "יחד נגד הטרור הישראלי".

"המשט הצליח", הכריזה היום זועבי. "שמנו את המצור על עזה באג'נדה הבינלאומית. הטרגדיה מחייבת חקירה בינלאומית כדי לפרסם את האמת. הייתה אווירת מלחמה. לא ככה משתלטים על ספינה שיש בה 600 נוסעים. מדינת ישראל חטפה ורצחה אנשים בלי נשק".

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם גינתה היום את השתלטות חיל הים על המשט לעזה. לאחר 12 שעות דיון, המועצה קראה לפתיחת חקירה בינלאומית לבדיקת פעולת צה"ל.