ארדואן: "אפילו הפיראטים ששדדו ספינות בלב ים לא התנהגו כמו הישראלים"

ר"מ טורקיה כינס את ראשי מערכת הביטחון ונשא נאום משולהב בפרלמנט: "התקפת ישראל חסרת מצפון; החיילים תקפו גם אחרי דגל לבן" ■ סרטוני הווידיאו של דובר צה"ל על המשט כובשים את YouTube

ראש ממשלת טורקיה רג'פ-טאיפ ארדואן קטע ביקור בצ'ילה וחזר לארצו בעקבות האירועים האחרונים. מול פרלמנט מלא ונלהב נתן ארדואן נאום תקיף ביותר נגד ישראל וזכה לתשואות מצד חברי הפרלמנט הטורקים. בגלי צה"ל דווח כי ארדואן מכנס פגישה עם מפקדים בכירים בצבא טורקיה. נזכיר שאתמול נקרא רמטכ"ל צבא טורקיה לשוב לארצו מקהיר.

"מדובר בסיוע הומניטרי שביקש להגיע לעזה וישראל ביצעה התקפה חמושה על הפעילים. ההתקפה של ישראל חורגת מכל מה נהוג והיא חסרת מצפון", אמר ארדואן והמשיך: "גם לאחר הנפת הדגל הלבן החיילים המשיכו לתקוף".

עוד אמר ארדואן, כי "טורקיה ערכה דיון דחוף בתוצאות של התקיפה הישראלית שבו השתתפו ראשי מערכת הביטחון של טורקיה. כמו כן, דנו בכל האלטרנטיבות הדיפלומטיות העומדות בפנינו בעקבות אותה תקרית. החלטנו בשלב ראשוני לבטל 3 תרגילים צבאיים שהיו מתוכננים להתקיים בשיתוף עם ישראל ולהחזיר את השגריר הטורקי שנמצא בישראל חזרה לטורקיה. כמו כן הבהרנו כי משחק הכדורגל שתוכנן להתקיים בין נבחרות הנוער של שתי המדינות יבוטל לאלתר".

"אפילו במלחמה לא הורגים נשים וילדים"

"אני מעוניין להביא את הפצועים הטורקיים לטיפול בטורקיה ויש לי את כוח לעשות זאת. אני מתכוון לשלוח מטוסים טורקיים לישראל שיביאו אותם לארץ מיד", אמר והאשים את ישראל בהעלמת פרטים על מה שאירע במהלך המבצע.

ראש ממשלת טורקיה המשיך לתקוף: "יש כללים שלפיהם נוהגים. גם במלחמה לא תוקפים נשים וילדים ומה שישראל ביצעה הוא בלתי מתקבל על הדעת". זו נקודה שחורה בהיסטוריה", ציין ארדואן. "אפילו הפיראטים ששדדו ספינות בלב ים לא התנהגו כמו הישראלים".

"מי שביצע את המעשים הללו חייב לשלם את המחיר על כך. הקהילה הבינלאומית צריכה לחקור את פעולת ישראל באופן יסודי".

חיל האוויר היווני הפסיק תרגיל עם ישראל

גם ביוון, המצויה ביחסים דיפלומטיים רעועים עם טורקיה, זעמו על פעילות צה"ל אתמול. ביוון החליטו להפסיק תמרון אווירי שנערך בימים האחרונים עם צה"ל במחאה על ההשתלטות האלימה, לדבריהם, על הספינות שלקחו חלק במשט לעבר חופי עזה.