סקורפיו דוחה את טענת מחזיקי האג"ח להעדפת נושים אסורה

הנציגות טוענת זאת לאור ההסכמות עליהן הגיעה החברה עם בנק הפועלים ■ לטענת החברה, זוהי טענה ריקה מתוכן, בין היתר בשל העובדה שלא נשמעה מפי מחזיקי האג"ח או נציגותם במהלך המשא ומתן ■

עוד חוליה בפרשת סקורפיו נדל"ן ומחזיקי אגרות החוב שלה: אתמול (ב') שלח עורך הדין רם כספי, מטעם סקורפיו נדל"ן, מכתב לעורכי הדין מטעם נציגות מחזיקי אג"ח סדרה א' של החברה.

במכתב גופו, מביע כספי מורת רוח מטענות עורכי הדין של מחזיקי האג"ח, לפיהן אם בעל השליטה בחברה, בני שטיינמץ, מחליט משיקולים שלו לגרום לכך שיוזרמו לחברה ערבויות או כספים, במישרין או בעקיפין, או לרכוש את חובותיה, כולם או חלקם, מאמצעים כספיים שאינם חלק מנכסי החברה, אז יש בכל כביכול "העדפת נושים אסורה".

לדידו של כספי, זוהי טענה ריקה מתוכן, בין היתר בשל העובדה שלא נשמעה מפי מחזיקי האג"ח או נציגותם במהלך המשא ומתן. כספי עצמו מבקש להבהיר כי במקום להביע הערכה לשטיינמץ על נכונותו לעזור לחברה, בוחרים המחזיקים להכביד על החברה ולהקשות על יכולתה להשיג הסדר מוסכם.

בא כוחה של נציגות המחזיקים הוציא שלשום מכתב רשמי למנכ"ל החברה, שמעון מנחם, ובו דרישה לפירעון מיידי של 122 מיליון שקל (אג"ח שמועד פירעונה הגיע, בסך 103 מיליון שקל, וריבית בסך 19 מיליון שקל). "במידה שלא תעשה כן, נעמיד את מלוא החוב לפירעון מיידי ונגיש לבית המשפט בקשה לפירוק", נכתב במכתב שנשלח לבן מנחם.

כספי "מרגיע" בסיום מכתבו וכותב כי נציגי סקורפיו ימשיכו לנהל משא ומתן עם המחזיקים על מנת להביא לגיבוש של הסדר מוסכם.

נציין כי החוב של סקורפיו מורכב מ-571 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר) למחזיקי האג"ח ועוד 355 מיליון שקל (כ-100 מיליון דולר) לבנק הפועלים. על פי ההצעה המתגבשת, יזרים שטיינמץ לסקורפיו 100 מיליון דולר שיועברו מיידית למחזיקי האג"ח. במקביל, יקבל בנק הפועלים ערבות אישית משטיינמץ בסך 100 מיליון דולר. החוב לבנק ייפרס, וחלק קטן ממנו ישולם במזומן. שאר הסכום אותו חייבת סקורפיו למחזיקי האג"ח, כ-50 מיליון דולר, ישולם במועד עתידי ובפריסה עד שנת 2019, כך שקיים פוטנציאל לתספורת בשיעור שליש מהחוב.