הבורסה מסכמת את מאי: עלייה חדה במחזורי המסחר בנגזרים

מדדי המעו"ף ות"א 100 ירדו בחודש החולף בכ-7% ובכ-8%, בהתאמה, בשל החששות מהחרפת משבר החובות באירופה ■ באופציות על מדד המעו"ף נסחרו כ-465 אלף יחידות ביום

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מפרסמת היום (ד') את סיכום חודש מאי החולף, שהיה עגום מאוד מבחינת המשקיעים במניות.

מסיכום הבורסה עולה כי מדדי המעו"ף ות"א 100 ירדו בחודש החולף בכ-7% ובכ-8%, בהתאמה, בשל החששות מהחרפת משבר החובות באירופה, והם נמוכים בכ-5% מהרמה בה היו בתחילת השנה. עוד עולה כי המסחר בשוק איגרות החוב התאפיין בחודש החולף בעליות שערים, כאשר בלטו איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד לטווח ארוך והלא-ממשלתיות צמודות המט"ח עם עלייה של כ-1.8%.

הבורסה מצאה כי במאי נרשמה עלייה חדה בפעילות במניות והמחזור היומי הסתכם בכ-3.3 מיליארד שקל - גבוה בכ-15% לעומת השיא בו היה בינואר 2008 וגבוה כמעט פי שניים מהמחזור הממוצע אשתקד. נזכיר כי ב-26 במאי, היום בו נכנס לתוקף שדרוגה של ישראל ע"י MSCI מקבוצת המדינות המתפתחות לקבוצת המדינות המפותחות, נרשם בבורסה בתל אביב מחזור חסר תקדים בהיקף של כ-16.4 מיליארד שקל, גבוה כמעט פי שלושה מהשיא הקודם שנרשם בדצמבר 2007.

גם בנגזרים חלה עליה חדה בפעילות, כאשר באופציות על מדד המעו"ף נסחרו כ-465 אלף יחידות ביום, גבוה במעט מהשיא החודשי שנרשם בינואר 2008 וגבוה בכ-85% מהמחזור הממוצע בכל שנת 2009.