בעלי הולילנד ביקשו לדחות את התשלום האחרון על הקרקע

זאת עד להבהרת מצבה המשפטי ■ רוכשת הקרקע הצפונית במתחם הולילנד בירושלים מבקשת להתנות את קיום הסכם המכר בכך שמצבה החוקי של הקרקע לא ישתנה בעקבות חקירת המשטרה בפרשת השוחד

רוכשת הקרקע הצפונית במתחם הולילנד בירושלים, חברת ספיר וברקת נדל"ן בע"מ (חברת הולילנד), הנמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים רמי לוי וחברת נהור, מבקשת מבית המשפט לדחות את התשלום האחרון על הקרקע עד שיובהר המצב המשפטי שלה בעקבות חקירת המשטרה.

כך עולה מתשובת החברה שהוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים, בתגובה לבקשת עורכי הדין אמיר ברטוב, עופר שפירא וקובי אמסטר, הנאמנים שמינה בית המשפט לניהול ענייניה של המוכרת, חברת הנדל"ן נידר, הנמצאת בהקפאת הליכים.

בתחילת מאי פנו הנאמנים לבית המשפט בבקשה להורות להולילנד להמשיך לשלם את יתרת התמורה, בהתעלם מפרשת השוחד הגדולה שנחשפה באפריל. בבקשה נטען כי לאור העובדה שבית המשפט לא הוציא צו כלשהו להקפאת המכר, הרי שעל הולילנד להמשיך לקיים את התחייבויותיה.

כעת טוענת חברת הולילנד, באמצעות עו"ד יעל זפיר-אביגדור ממשרד עו"ד מ. זליגמן ושות', כי על מנת לשלול סיכון שהפרשה תשפיע על יכולת הנאמנים וכונס הנכסים לעמוד בהתחייבויותיהם החוזיות כלפי החברה - מתבקש בית המשפט להורות לנאמנים, לכונס הנכסים של הקרקע ולכונס הנכסים הרשמי לתת הבהרות ביחס למצב הסטטוטורי של הקרקע, ולהקפיא את חיובי החברה עד לקבלת כל ההבהרות הנדרשות.

בתשובתה לבקשת הנאמנים מציינת חברת הולילנד כי היא מעוניינת לקדם את הסכם המכר כלשונו, אך בתנאי שהמקרקעין יתקבלו לידיה כפי שהיה במועד החוזה, טרם נודע על פרשת הולילנד. (בש"א 10756/09).