עו"ד אורי מסר עוזב את שותפו ריבלין ופותח משרד חדש

אחרי 20 שנה נוטש מסר את המשרד הוותיק שניהל עם עו"ד אהרון ריבלין - ופותח משרד חדש עם עו"ד שלומית סוסיד בשם "אורי מסר ושות'" ■ דוברו של מסר: ההחלטה על העזיבה התקבלה בשלהי 2009, טרם חשיפת פרשת הולילנד

שותפות של כ-20 שנה באה לקצה: עו"ד אורי מסר, מי שהיה מקורבו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, נוטש את משרד עורכי הדין הגדול והוותיק בירושלים, שאותו ניהל עם עו"ד אהרון ריבלין, ופותח משרד חדש בשם "אורי מסר ושות'" עם עו"ד שלומית סוסיד, שעבדה תחתיו.

ל"גלובס" נודע כי "בשקט-בשקט ובקול דממה דקה" חיסל לאחרונה עו"ד מסר, שנעצר באפריל האחרון על-ידי המשטרה בחשד לעבירות שוחד בפרשת הולילנד, את ענייניו במשרד ברחוב שלומציון המלכה בירושלים. שמו של עו"ד מסר כבר הוסר מניירות המשרד, וכעת מופיע עליהם הכיתוב "ריבלין ושות'".

עזיבתו של מסר אינה דבר של מה בכך. משרד מסר ריבלין ושות' הוא מהמשרדים המובילים והחשובים בירושלים בתחום המשפט המסחרי, ומסר היה השותף הבכיר והדמות הדומיננטית בו. המשרד ייצג לאורך השנים לקוחות בולטים במשק הישראלי, ובהם חברת פלאפון, קואופרטיב אגד, הסתדרות העובדים הלאומית ואנשי העסקים יעקב נמרודי וארקדי גאידמק.

מסר החל לפעול כעורך דין עצמאי ב-1978 - אז ייסד עם ידידו הפעיל הפוליטי וראש הממשלה לעתיד אהוד אולמרט משרד בשם אולמרט ושות'. המשרד המשיך לפעול גם לאחר שאולמרט פנה לפוליטיקה, והפך בהמשך ל"מסר אדלר ריבלין ושות'". ב-2002 עזב עו"ד ברוך אדלר את המשרד, והוא הפך ל"מסר ריבלין ושות'". כעת גם דרכם המשותפת של עו"ד ריבלין ועו"ד מסר נפרדות.

מסר נעצר באפריל השנה בחשד כי תיווך בהעברת כספי שוחד מיזמי פרויקט הולילנד לאהוד אולמרט בתמורה לקידום פרויקט הבנייה העצום. כמו כן חשוד מסר בכך שנטל שוחד בעצמו ובעבירות נוספות, והחקירה בעניינו עדיין נמשכת.

עם זאת, דובריו של מסר מכחישים בשמו כל קשר בין עזיבת המשרד לפרשת הולילנד.

ממשרד רימון-כהן-שינקמן, המייצגים את מסר, נמסר כי ההחלטה על העזיבה התקבלה טרם חשיפת הפרשה. "בשלהי 2009 התקבלה החלטה עסקית בין עו"ד מסר לעו"ד אהרון ריבלין על פירוק השותפות. בעקבות ההחלטה הקים עו"ד מסר עם עו"ד שלומית סוסיד את משרדם החדש בירושלים, משרד אורי מסר ושות'".