הפרקליטות: פנינו ללשכה בעניין גניזת תיקי ההוצאה לפועל - אך לא נענינו

בתגובה לעתירת לשכת עוה"ד נגד תקנות הגניזה של ההוצאה לפועל טוענת הפרקליטות כי הלשכה ישבה במשך שבועות בחיבוק ידיים ולא ניצלה הזדמנויות לערער על הוראת השעה, ולכן אין היא יכולה לבוא כעת בטענות נגדה

פרקליטות המדינה ושר המשפטים יעקב נאמן הגישו היום (ה') לבג"ץ את תגובתם לעתירת לשכת עורכי הדין, שפנתה ביום שני האחרון בבקשה לבטל את החלטת נאמן על גניזה וביעור של כ-700 אלף תיקי הוצאה לפועל שלא נעשתה בהם פעולה במשך שנתיים.

הפרקליטות טוענת בתגובתה כי הלשכה ישבה במשך שבועות בחיבוק ידיים ולא ניצלה הזדמנויות לערער על הוראת השעה של שר המשפטים, ולכן אין היא יכולה לבוא כעת בטענות נגדה.

"הוראת השעה על ביעור התיקים פורסמה ברשומות ב-12.3.2010, אך חרף לוחות הזמנים הקבועים בה וחרף המשמעות הברורה של כניסתה לתוקף, לשכת עורכי הדין לא עשתה דבר עד שההוראה פורסמה ונכנסה לתוקף", נכתב בתגובת הפרקליטות.

יתרה מכך, הפרקליטות טוענת, באמצעות עו"ד אילאיל אמיר, כי "גם במועד כניסת הוראת השעה לתוקף כעבור חודש המשיכה העותרת להשתהות, ורק כ-3 שבועות לאחר מכן הגישה את עתירתה בצירוף בקשה 'דחופה ביותר' למתן צו ביניים. די בסיבות הללו כדי שעתירת הלשכה תידחה על הסף".

הפרקליטות הדגישה כי "לקראת פרסום נוסח הוראת השעה, היא שלחה ליו"ר לשכת עוה"ד, עו"ד יורי גיא-רון, נוסח עדכני של ההוראה וביקשה את התייחסותו, אך שתי הפניות שנשלחו ליו"ר הלשכה לא נענו".

בעתירה שהגישה הלשכה נטען כי כתוצאה מהפעלת התקנות, יימחקו בתום 30 יום חובותיהם של כ-700 אלף חייבים בהיקף עצום של 15 מיליארד שקל.

יו"ר הלשכה גיא-רון אמר כי "יש להתמודד עם האכיפה המוגבלת ולא לפגוע בזוכים המתקשים בגביית חובם", והוסיף כי אם לא תתבטל ההחלטה - "עיקר הבעיה תהיה דווקא מנת חלקם של האזרחים הבלתי מיוצגים, שעלולים שלא להשכיל לבצע את הפעולה הדרושה בתיק למניעת ביעורו".