עורך דין ננזף ונקנס ב-1,000 שקל בגלל "הסגת גבול המקצוע"

עו"ד המשתף פעולה עם חברות ל"מתן שירותים משפטיים" עשוי להיות מואשם ב"הסגת גבול המקצוע" ■ ביה"ד המשמעתי של הלשכה במחוז ת"א הרשיע את עו"ד גבריאל צדוק בהסדר טיעון והטיל עליו עונש של נזיפה וקנס

גם עורך דין המשתף פעולה עם חברות ל"מתן שירותים משפטיים" עשוי להיות מואשם ב"הסגת גבול המקצוע" - כך עולה מפסק דינו של בית הדין המשמעתי של הלשכה במחוז תל אביב, שהרשיע עורך דין בשיתוף פעולה עם חברת "פיצוי נמרץ". עורך הדין, גבריאל צדוק מראשון לציון, הורשע בהסדר טיעון והוטל עליו עונש של נזיפה וקנס בסך 1,000 שקל.

חברת "פיצוי נמרץ", המסייעת לנפגעי תאונות דרכים בהשגת זכויותיהם הרפואיות, הביטוחיות והפיננסיות, היא מסוג החברות למתן שירותים משפטיים שלשכת עורכי הדין נאבקת בהן. נגד צדוק, שהיה קשור בהסכם עם החברה, הוגשה מטעם הלשכה קובלנה לבית הדין המשמעתי על ידי עו"ד עמוס ויצמן, ולפיה צדוק מואשם בהפרת חובת הנאמנות והמסירות, התנהגות שאיננה הולמת ופגיעה בכבוד מקצוע עריכת הדין.

לבסוף הודה צדוק בעבירה במסגרת הסדר טיעון, שהוצג לדייני בית הדין המשמעתי אילן שרקון, עמנואל ויזר ואופיר מנצ'ל, אף שטען כי הלקוחות הופנו אליו על ידי מעבידו, מאחר שהיה שכיר, ולא על ידי החברה החיצונית - שבה נאבקת הלשכה במסגרת המאבק בהסגת גבול המקצוע.

יו"ר ועדת האתיקה במחוז תל אביב, עו"ד אפרים נוה, מסר ל"גלובס" כי "הליך זה מהווה ביטוי לעמדתה העקרונית של ועדת האתיקה להילחם בתופעה של הסגת גבול המקצוע. הוועדה שמה למטרה להגן הן על הציבור בכללותו והן על ציבור עורכי הדין מפני גופים המפרים חוק ומסיגים את גבול המקצוע והיא לא תשלים עם תופעות מסוג זה. כל עו"ד שיימצא משתף פעולה עם גופים מסוג זה צפוי להליך משמעתי". (בד"מ פ/93/08).