דיווח: רוסיה עשויה לחתום עם תע"א על עסקה ב-300 מיליון אירו

העסקה עשויה להיחתם בשנתיים הקרובות, במסגרת תוכנית הצטיידות ענקית של צבא רוסיה בכלי נשק ומערכות הגנה ■ דובר בתעשייה האווירית לבלומברג: אנו מעוניינים לעשות עסקים עם רוסיה

רוסיה עשויה לחתום על עסקה עם תעשייה אווירית (תע"א) לאספקת מטוסים ללא טייס בהיקף של 300 מיליון אירו. כך מדווח היום (ו') סוכנות בלומברג, תוך שהיא מתבססת על דו"ח של מכון המחקר "CATT" במוסקבה. לפי הדיווח, העסקה עשויה להיחתם בטווח של שנתיים.

שיתוף הפעולה הפוטנציאלי בין רוסיה ותע"א הינו חוליה קטנה בשרשרת של הצטיידות צבא רוסיה באמצעי נשק והגנה בהיקף של 12 מיליארד דולר, אותם היא מתכננת לקנות מחברות אירופיות. בין היתר, רוסיה מתכוונת להצטייד במערכות DCNS ו-Iveco SpA במהלך 5 השנים הקרובות. לפי הדיווח, רוסיה תרה אחר מערכות טובות יותר מכפי שהספקיות המקומיות יכולות לייצר עבור צבאה.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ביקר לאחרונה בפאריס ודן באפשרות של רכישת מערכות הגנה, אך אמר כי האופציה יכולה להיות מעניינת בתנאי שהיא תלווה בהחלפת טכנולוגיה בין צרפת ורוסיה. בדצמבר האחרון אמר פוטין, כי רוסיה מתכוונת להגדיל השנה את תקציב רכישת הנשק ומערכות ההגנה שלה ב-8% ל-37 מיליארד דולר.

"רשימת הקניות" של צבא רוסיה לשנה הקרובה כוללת 30 טילים בליסטיים, 300 כלי רכב משוריינים מודרניים, 30 מסוקים, 3 צוללות גרעיניות ועוד.

בדיווח מצוטט גם דורון סוסליק כדובר תעשייה אווירית, אשר אמר כי החברה מעוניית לעשות עסקים עם רוסיה, אך סירב למסור פרטים נוספים.