שורר ובן-שלוש ייחקרו על חוות-דעת שנתנו בייצוגית נגד הבנקים

החקירה של ‎שני הממונים לשעבר על שוק ההון תיערך במסגרת תובענה ייצוגית בהיקף 6.5 מיליארד שקל שהוגשה נגד הבנקים בגין סכומים שקיבלו תמורת מכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות בעקבות רפורמת בכר

שני הממונים לשעבר על שוק ההון במשרד האוצר, דורון שורר ואייל בן-שלוש, ייחקרו על חוות-דעת שסיפקו בעניין רפורמת ועדת בכר.

החקירה תיערך במסגרת תובענה ייצוגית בהיקף של 6.5 מיליארד שקל שהוגשה נגד הבנקים בגין סכומים שקיבלו תמורת מכירת קופות הגמל וקרנות הנאמנות בעקבות רפורמת בכר.

התובענה מתנהלת בבית המשפט המחוזי בירושלים. בסוף השבוע שעבר (ד') הסכימו הצדדים כי השניים ייחקרו על חוות-הדעת שסיפקו, ולאחר מכן יוגשו הסיכומים.

חקירת השניים צפויה להתקיים ב-13 בספטמבר, אלא אם כן יודיעו הצדדים כי הם מוותרים עליה באופן הדדי. ההערכות הן כי לא תושג הסכמה על ויתור כזה.

מדובר בדיון מאוחד ב-9 תביעות ייצוגיות שהוגשו נגד הבנקים לאומי, הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי, מזרחי-טפחות ויהב. התובעים, באמצעות עוה"ד ארנון גרפי, איתן ארז, מוטי דותן וגד ירדני, דורשים לחייב את הבנקים להשיב את מיליארדי השקלים שקיבלו ממכירת השליטה והניהול בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות, ולחלקם בין עמיתי הקופות וחברי הקרנות.

התובעים הייצוגיים הציגו חוות-דעת של רו"ח דורון שורר התומכת בתביעתם, ואילו הבנקים הציגו חוות-דעת נגדית של רו"ח אייל בן-שלוש, ששימש בתפקיד הממונה על שוק ההון בעת שאושרה רפורמת ועדת בכר ב-2005, ופרש מיד לאחר חקיקת הרפורמה בשוק ההון.

כזכור, לפני כ-3 חודשים החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שלא להתייצב במסגרת ההליך המאוחד של כל התביעות נגד הבנקים. המחלקה לעניינים מינהליים בפרקליטות הודיעה אז בשמו כי "לאחר שהיועץ שקל את השיקולים הנוגעים לעניין ואת עמדת הצדדים, ולאחר בחינת העניין יחד עם הגורמים הרלוונטיים במדינה, לא מצא לנכון היועץ, בשלב זה, להתייצב בהליכים דנן".‏‎‎‏