גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שלי סתם שולפת ודן לא חסכן

יחימוביץ' ומרגלית מזועזעים משכר הבכירים הפרוע - היא שוכחת נתונים, הוא את משכורתו

אנו מציעים, אפילו מתחננים, ממש מפצירים, בפני ח"כ שלי יחימוביץ': אנא, במטותא ממך, תפני כמה דקות מלוח הזמנים הצפוף שלך וקראי את המחקר המקיף והמעניין שמתפרסם ב"גלובס" על שכר המנהלים.

מדובר בעובדות ובמספרים, שלי, לא בתחושות ובאמוציות שקל מאוד להפריח באוויר. אנו מאוד מעוניינים שהמחקר יתנוסס גם באתר הבית המאוד מפרגן שלך, כך שכל המעריצים והתומכים השרופים שלך, יקבלו סוף-סוף תמונה קצת יותר מאוזנת ושפויה על הדיון בשכר המנהלים.

המחקר של קסלמן וקסלמן הוא לא עוד הודעת "שלוף" לעיתונות מבית מדרשך, לא עוד הודעה שמתפרסמת אוטומטית בעיתון הבית שלך, ה"פראבדה" של שלי, הודות לקשרייך ההדוקים (מדי) עם עורכים שם (ונשמח אם גם תגלי לציבור איך השיטה הזו שלך עובדת ומזינה מצד אחד את הרייטינג והפרסום שלך ומצד שני את האינטרסים העסקיים של ה"פראבדה").

קיש קיש קרייה

המחקר של קסלמן וקסלמן מגבה את הכותרת הראשית שנתן בזמנו "גלובס" להצעת החוק של יחימוביץ': היא פשוט ריקה מתוכן. השכר הפרוע, והוא אכן פרוע מדי, מתייחס לקבוצה מאוד-מאוד מצומצמת של מנהלים.

שימו לב למספרים, שחור על גבי לבן: קסלמן וקסלמן חילקו את מנהלי החברות הגדולות בבורסה (החברות שכלולות במדד ת"א 100) לארבע קבוצות שכר, לארבעה רבעים: עלות השכר כוללת שכר בסיס, בונוסים ועלות אופציות (שלעתים שוות משהו רק על הנייר). ברבע הראשון, הקרם דה לה קרם של השכר, עלות השכר השנתית הממוצעת מגיעה לכ-10.2 מיליון שקל, כ-850 אלף שקל בחודש, שכר חריג לכל הדעות; ברבע השני עלות השכר השנתית הממוצעת מגיעה לכ-8.8 מיליון שקל, כ-730 אלף שקל בחודש, עדיין שכר פרוע; ברבעים השלישי והרביעי יש צניחה משמעותית, כ-2.5 מיליון שקל וכ-1.1 מיליון שקל לשנה בהתאמה, כ-200 אלף וכ-90 אלף שקל בחודש.

כלומר, השכר המאוד-מאוד פרוע והמאוד-מאוד לא הגיוני מתייחס לעשרות בודדות של מנהלים שגורפים את השמנת. זה הכול, ואיתם צריך להתמודד ואותם צריך לרסן, בלי להפוך את כל הדיון בשכר המנהלים לאבי כל החטאים של המשק הישראלי.

יחימוביץ' ותומכיה טוענים שדי לה בהעלאת הנושא לדיון ציבורי: ממש יופי. צעקנו עד השמים, עשינו רעש, הוצאנו אגרסיות, הפגנו סולידריות חברתית, העברנו מסר חד, ברור וחשוב על הצורך בצמצום פערי השכר ובחלוקה הוגנת יותר של העוגה, זכינו לפרסום ולאהדה, ארגנו ועדה, שארגנה בתורה ימי עיון על שכר המנהלים, בקיצור ערימות של בלה-בלה, ובסופו של הבלה-בלה הכלבים ימשיכו לנבוח והשיירה תמשיך לעבור.

עוד טיעון מנצח של יחימוביץ': גם אם הצעת החוק תשפיע על קבוצה מאוד מצומצמת של מנהלים עם שכר שערורייתי, מדובר בחיסכון מאות מיליונים שנשדדים כעת מחשבון הפנסיה והחסכונות של הציבור.

כך יאפשר החוק להחזיר לציבור המשקיעים מאות מיליוני שקלים שיוכלו לשמש כדיבידנד, כתגמול לעובדים בדרגות שונות, או להשקעה בפעילות יצרנית אחרת של החברה. הטיעון הזה די מביך: מאות המיליונים שייחסכו, אם ייחסכו (ומדובר בהרבה פחות, כ-200 מיליון שקל גג במספר מצומצם מאוד של חברות), לא ילכו לשאר העובדים, לא ילכו לפעילות יצרנית אחרת ולא ישרתו חלוקה יותר הוגנת וצודקת של העוגה. הם, איכשהו, ימצאו את דרכם אל בעלי השליטה.

שיטות ריסון אחרות

דרך אחת לרסן את השכר הפרוע של הקבוצה המצומצמת היא להעניק לגופים המוסדיים הרבה יותר כוח חוקי כדי לטרפד את השכר הנדיב, כפי שמציע פרופ' זוהר גושן, יו"ר רשות ני"ע. אנו לא תולים בזאת הרבה תקוות, כיוון שהגופים המוסדיים מפציצים בעצמם את מנהליהם בשכר עתק (עובדה: העבודה של קסלמן וקסלמן קובעת כי השכר במגזר הפיננסים הוא הגבוה ביותר).

דרך אחרת, אפקטיבית יותר, היא לשתף את המדינה בשכר המוגזם: פשוט להטיל מס הרבה יותר גבוה על חבילות שכר מעל רף מסוים, כולל מס על חבילות אופציות (בעת המימוש) שמגיעות לעתים לעשרות מיליונים. לא ייתכן שהבכירים ייהנו מתשלום מס רגיל על חבילת אופציות של עשרות מיליונים, שלעתים לא קשורה כלל לביצועים אלא למבנה השוק שבו פועלת החברה, או לעיתוי חלוקת האופציות.

בכל מקרה, הדיון הרחב בשכר המקסימום של הבכירים מפספס לחלוטין את הבעיה העיקרית: שכר המינימום של שאר העובדים. לא מדובר ב"שכר המינימום" שקבוע בחוק, אלא בפערי השכר התוך-ארגוניים, פערים רחבים מדי, שהם שיקוף של הפערים בחברה הישראלית. מדובר בדרגי הביניים והדרגים שמתחת לדרגי הביניים וכמובן בשכבת העובדים הרחבה: העובדה שמנהל אחד, מוכשר ככל שיהיה, כריזמטי ככל שיהיה, מנהיג ככל שיהיה - מקבל כל כך הרבה כסף היא מתכון בדוק לתסכול, למרמור ולחלוקה לא צודקת של ההון ושל העוגה החברתית.

אנו לא קונים את התיזה שלמנהל יש השפעה כזו דרמטית וכה משמעותית על ארגון כזה או אחר. זה תלוי כמובן בסוג העסק ובסביבה התחרותית שלו, אלא שאדם אחד, אפילו פנומן, אינו יכול להשפיע עד כדי כך. האמונה הזו, שיש למנהיג שרביט קסמים ביד, משרתת בעיקר את המנהלים עצמם, את שכרם הפרוע ואת אלו שנותנים להם מכל הבא ליד. לאיש מהם אין שרביט קסמים ביד, והם תלויים הרבה יותר בעבודה האפורה והמצטברת מלמטה, עבודה שנעשית בהרבה מקרים על ידי שכבת אנשים מוכשרים, שעושה את העבודה האמיתית ורואה בתסכול איך הגיבור מלמעלה קוטף את כל הכותרות וגורף את השמנת.

החשבון של דן מרגלית

דן מרגלית, איש תקשורת בכיר, החליט לסגור את חשבונו ה"דל", כהגדרתו, בבנק מזרחי טפחות, בגלל שכרו המנופח של המנכ"ל אלי יונס. וואו!!! כל הכבוד לך, דן! יישר כוח! איזה אומץ! איזה יושר! איזו רגישות חברתית! אפילו שלי יחימוביץ' מיהרה להעלות לאתר שלה את ההחלטה הנדירה שלך. כה לחי, דן!

רגע, רגע, לא נסחפנו קצת? אם דן החליט להיכנס לכיס של אלי יונס, החלטנו אנו לבצע בדיקה גסה, להיכנס לכיס של דן ולבדוק מה זה חשבון "דל" בעיניו. ובכן, דן מועסק זה זמן כמגיש "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית, הוא מגיש את "מועצת החכמים" בערוץ 10 וכותב טורים ב"ישראל היום". דן נחשב כישרוני מאוד בתחומו, "טאלנט", כפי שאנו אוהבים לכנות אנשים מסוגו, ולכן מעניין כמה נכנס מדי חודש לחשבונו של דן.

בזמנו, לפני כשנתיים, פורסם שדן קיבל בטלוויזיה החינוכית, לתוכנית מדי יום, כ-70 אלף שקל לחודש (עלות). אנו מניחים, ואנחנו מודים שזו הנחה לא פרועה, שדן לא מקבל שכר מינימום בערוץ 10 או ב"ישראל היום". לפי הערכה, שוב די גסה, הוא עשוי להגיע בכל המקומות בהם הוא עובד אפילו ל-150-200 אלף שקל בחודש, מה שמתקרב לשכרו הבסיסי של אלי יונס במזרחי טפחות (בלי אופציות) ומתרחק מאוד מתיאור הדלות של דן.

השאלה המתבקשת: מה אכפת לנו, ומה אנחנו נכנסים לכיס של דן? אלו חברות פרטיות, שייתנו לו כמה שהן רוצות, אם הוא כזה מוכשר. מזרחי טפחות, לעומת זאת, זה עסק שמוחזק גם על ידי הציבור.

או.קיי, לא מדויק. הטלוויזיה החינוכית היא עסק ציבורי ששילם לטעמנו שנים רבות שכר פרוע לדן. לראיה, הנה השיחה שערך מתי גולן עם יפה ויגודסקי, מנכ"ל החינוכית, לפני כשנתיים. שימו לב לתשובות ההזויות למדי:

גולן: אף טאלנט לא משתכר לחודש כמו מרגלית. יש מגישים שהיו מסכימים לפחות מחצי.

ויגודסקי: אתה יודע מה? תביא לי עיתונאי שיסכים להגיש במחצית המחיר.

גולן: את המנהלת, תחפשי, תפרסמי מודעה.

ויגודסקי: אתה יודע מה - פרסמתי.

גולן: איפה? מתי?

ויגודסקי: אני מודיעה לך שחיפשתי.

גולן: אמרת שפרסמת מודעה. איפה? מתי?

ויגודסקי: אנחנו לא מוצאים.

גולן: אולי אין מגישים יותר טובים ממרגלית, אבל גם אין טובים כמותו?

ויגודסקי: תביא לי טאלנטים כמוהו שיסכימו לעבוד בשביל 35 אלף שקל לחודש.

ובכן, גם דן בטח חושב (ואפילו צודק) שאפשר להעסיק את אלי יונס ואת יתר המנהלים המתפרעים בחצי השכר ואף פחות, בדיוק כמו שאפשר למצוא טאלנטים אחרים שיחליפו את דן ואת שאר הכוכבים (כמו שלי יחימוביץ' בעברה, למשל) בחצי מחיר ואף פחות.

כל הצעד המתוקשר של דן הוא חלק מתופעה מכוערת שבה משתתפים כל הטאלנטים מסוגו, כל אלה שמפטפטים לא הרף בטלוויזיה וברדיו. כולם מזועזעים עד עמקי נשמתם משכר הבכירים, לובשים ארשת פנים מיוסרת כשהם מדברים על שכרם הפרוע, אבל הם בדיוק כמוהם. הם מצוידים באגו עד השמים, מעוניינים בתהילתם האישית בלבד, וסובלים מעודף של נרקיסיזם, מגלומניה ועודף תגמול.

הרי הם "טאלנטים", ומכוח ההגדרה הזו הם יכולים לקבל כל מה שהם רוצים או מבקשים. והם יכולים להטיף לנו במילים יפות, הם יכולים להרביץ בנו עקרונות מופת, להשמיע לנו דברי הגות וצדק חברתי, להיראות צדיקים ונאורים, אבל כשמדובר בעוגה שלהם, זה ממש לא בבית ספרם וכל העקרונות היפים מושלכים לפח. כי הם "טאלנטים", בדיוק כמו ה"טאלנטים" של עולם הניהול העסקי, "טאלנטים" שממוקדים אך ורק בעצמם.

eli@globes.co.il

עוד כתבות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%