28 אנשים נעצרו בחשד לארגון הימורי ספורט באינטרנט

‎חשודים בין היתר בהפצת כרטיסים בפיצוציות המאפשרים תשלום במזומן להימורים לא חוקיים באתרים "ויקטור צ'נדלר" ו"סטאן ג'יימס" ■ בפרקליטות בודקים אפשרות לחסום את הגישה מישראל לאותם אתרי הימורים

‎‎‏28 אנשים, החשודים בארגון הימורים על משחקי ספורט באתרי ההימורים באינטרנט "ויקטור צ'נדלר" ו"סטאן ג'יימס", נעצרו היום (ג') על-ידי חוקרי זרוע התשתיות של להב 433 - היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, יחד עם חוקרי פקיד שומה חקירות תל-אביב ובליווי פרקליטות המדינה.

העצורים חשודים במעורבות בהפצת כרטיסי ‏Value Card‏ ("משולמים מראש") המשמשים להימורים באינטרנט בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. החשד העיקרי נגד המעורבים בפרשה הוא כאמור הפצתם של כרטיסי תשלום המשמשים להימורים באתרי האינטרנט "ויקטור צ'נדלר" ו"סטאן גיי'מס".

בין העצורים, קצין משטרה בדרגת רב-פקד ששירת בעבר באגף הטכנולוגיות של המשטרה וחשוד כי העניק תמיכה טכנית למארגני ההימורים. העצורים חשודים בביצוע עבירות של ארגון הימורים בלתי חוקיים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס.

מהחקירה עולה כי ההימורים בוצעו באמצעות רכישה של כרטיסי תשלום "משולמים מראש", המופצים למכירה בפיצוציות ברחבי הארץ. במהלך החיפוש שערכה המשטרה במשרדים של מפיץ כרטיסי ההימורים העיקרי נתפסו כרטיסים בשווי של 15 מיליון שקל.

יצוין כי השימוש בכרטיסים המשולמים מראש נעשה לאחר שבשנת 2007, בהוראת אגף החקירות והמודיעין במשטרה, חסמו חברות האשראי את האפשרות להמר באתרי ההימורים באינטרנט באמצעות כרטיסי אשראי. עבור הכרטיסים משלמים המהמרים במזומן, והם נמכרים לפי ערך של בין 100 שקל ל-5,000 שקל לכרטיס.

‏חקירת מערך ההימורים שנחשף היום התבצעה על-ידי כוח משימה מיוחד של הפרקליטות, המשטרה ורשות המסים. מדובר כבר בפרשת ההימורים השלישית שחושף הכוח המשולב.

מהחקירה עלה כי לבד מהעבירות הפליליות בהן חשודים העצורים, הם חשודים גם כי ביצעו עבירות על חוקי המס, עת העלימו הכנסות ממכירת כרטיסי ההימור, במאות אלפי שקלים.

לדברי גורמים בפרקליטות המדינה, בימים אלה נבדקת אפשרות לחסום את הגישה לאותם אתרים מישראל. ‏‎‎‏