נדחתה בקשת סנגורי אולמרט: עדותה של הדר זלצמן תימשך

ביהמ"ש דחה את בקשת הסנגורים להפסיק את עדותה של סוכנת הנסיעות הדר זלצמן מחברת ראשונטורס עד להחלטת היועמ"ש אם לפתוח בחקירה פלילית נגד הפרקליטות בעקבות חשיפת "מסמך התדרוך" שקיבלה העדה

השופטים במשפטו של של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט דחו היום (ה') את בקשת סנגוריו להפסיק את עדותה של סוכנת הנסיעות הדר זלצמן מחברת ראשונטורס עד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אם לפתוח בחקירה פלילית נגד הפרקליטות, בעקבות חשיפת "מסמך התדרוך" שקיבלה העדה מפרקליטות מחוז ירושלים.

עם זאת, השופטים מתחן ביקורת על עצם העברת המסמך לידי העדה, במקום את התמלילים הגולמיים של עדויותיה.

‏‏"אנו מורים לתביעה מכאן ואילך להימנע מלהציג לעד בראיון לפני מתן עדות כל מסמך שהוא שנערך על-ידי התביעה לצורך ריענון זיכרונו של העד, לרבות עיבוד של מסמך קיים, ולא נכלל בחומר החקירה", כתבו השופטים מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל בהחלטתם, "אך מובן כי אין בכך כדי למצות את המגבלות החלות על התביעה בשלב הריענון בהתאם לכללים. מבלי להביע - בשלב זה - כל דעה לגבי המסמך הנדון וכל הקשור אליו, אנו מורים כי חקירת העדה תימשך עתה, והמשפט יימשך כסדרו".

‏יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה כי "בית המשפט השאיר את עניין החקירה בידי היועץ המשפטי לממשלה, ואנו מצפים כי החקירה בנושא אכן תתקיים מיידית".

נזכיר כי אתמול (ד') פנו סנגוריו של אולמרט ליועץ המשפטי וינשטיין, בדרישה שזה יורה על פתיחת חקירה פלילית בחשד לשיבוש מהלכי משפט, השפעה לא הוגנת על עד ומירמה והפרת אמונים בנוגע לעדותה של זלצמן, זאת כאמור בעקבות חשיפת מסמך התדרוך שקיבלה מידי הפרקליטות.

ניגוד עניינים

וינשטיין עצמו, שהיה אמור להכריע בבקשה זו, העביר את ההחלטה בנוגע לתלונת סנגוריו של אולמרט למשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, רחל גוטליב. זאת, מאחר שהוא עצמו מצוי בניגוד עניינים, בשל העובדה שטרם מינויו ליועץ שימש בעצמו סנגור בצוות ההגנה של אולמרט - והיה אמור לייצגו במסגרת האישום בפרשת ראשונטורס.

‏‏"נוכח ייצוגו בעבר את אולמרט מנוע היועץ המשפטי מלעסוק בעניינים הנוגעים אליו", כתב היום עוזרו הבכיר של היועץ, עו"ד רז נזרי, לעוה"ד אלי זהר, נוית נגב ונבות תל-צור. "אין המדובר אך במגבלות שהטיל על עצמו היועץ, אלא הדברים מהווים חלק מהסדר ניגוד העניינים בנושא. בנסיבות אלה לא יוכל כמובן היועץ להידרש לעניין, ולפיכך תשיב לפנייתכם גברת רחל גוטליב, המשנה ליועץ לעניינים פליליים".

סנגורי אולמרט פנו בהמשך לגוטליב וציינו כי לכשיתקבל תמליל עדותה של העדה זלצמן בבית המשפט, בכוונתם להעבירו לעיונה ולראות בו חלק מתלונתם כלפי הפרקליטות.

‎‎דיון סוער

‏להחלטת בית המשפט להתיר את המשך חקירתה הנגדית של העדה קדם דיון סוער בהשתתפות התביעה, הסנגורים והשופטים עצמם.

פרקליט המחוז, עו"ד אלי אברבנאל, המשמש כתובע הראשי במשפט, דרש כי "מסמך התדרוך" שקיבלה זלצמן יוצג בפני השופטים, בניגוד לעמדת הסנגוריה שסירבה להעבירו לעיונם.

"לא יעלה על הדעת לשמוע טיעונים על המסמך, כאשר בית המשפט אינו מכיר אותו", אמר, "אי-אפשר בלי להכיר את המסמך להפריח טענות והאשמות. חבריי בסנגוריה מצליחים להכניס את כולנו למציאות הזויה", אמר עו"ד אברבנאל.

עו"ד אלי זהר, מסנגורי אולמרט, אמר כי הוא "הוכה בתדהמה" כשגילה על דבר קיומו של המסמך, וציין כי "נפל דבר במשפט הזה, והוא חמור".

השופט צבן אמר לעו"ד זהר: "אם אתה מתכוון לתת לנו סקירה על המסמך, עדיף כבר שתביא לנו אותו. אנחנו יושבים פה ולא יודעים כלום, אנחנו נמצאים במצב בלתי אפשרי". ‏‎‎‏