אפקט הרגולציה: מריל לינץ' מורידה את ההמלצה לסלקום ופרטנר

כלכלני החברה הורידו את ההמלצה לשתי החברות ל"ניטראלי" על רקע ההפחתה הצפויה בדמי הקישוריות ■ צופים פגיעה של 8% ברווחים ■ בזק עדיין זוכה להמלצת קנייה

בזמן שבחברות הסלולר עדיין נאבקים בכל הכוח ברפורמה הצפויה של משרד התקשורת בשוק ובראשה ההפחתה המשמעותית בדמי הקישוריות, בנקי ההשקעות כבר נערכים להשפעה של המהלך על רווחי החברות.

כלכלני מריל לינץ' שפירסמו אתמול סקירה מקיפה על שוק הסלולר העולמי והגדירו את ישראל כאחת מ-4 המדינות המשמעותיות ביותר לצמיחת השוק בעולם, פירסמו היום סקירה מקיפה על ביצועי חברות התקשורת בישראל ובמרכזה הורדת ההמלצה על פרטנר וסלקום מ"קנייה" ל"ניטראלי".

במריל לינץ' צופים כי הפחתת דמי הקישוריות וכן ההכנסה של מפעילי סלולר וירטואליים לשוק הישראלי יביאו לפגיעה משמעותית של 8% ברווחי החברות בשנת 2011 - אשר מהווים את הבסיס העיקרי לעדכון ההמלצה כלפי מטה.

בחברה מסבירים כי הפחתת דמי הקישוריות בשיעור של 84% היא בעלת השפעה מהותית על רווחי החברות ותייצב את ישראל במצב בו דמי הקישוריות בה הם מהנמוכים בעולם. "השאלה הגדולה בעינינו, היא באשר ליכולת של החברות לפצות על ההשפעה הזו - כאשר בתנאי השוק הנוכחיים לא נוכל להניח שהפחתת הרווחים תפוצה במלואה באמצעות העלאת תעריפים כפי שנעשה בעבר", כותבים במריל לינץ' ומסבירים כי תקופת ההתחייבות בחוזים מול צרכנים, התחרות הצפוייה מול מפעילים וירטואליים חדשים וכן היעדר זמן היערכות מספיק טרם הפחתת דמי הקישוריות יקשו על החברות להיערך לפגיעה הצפויה ברווחיהן.

לצד עדכון זה, בחרו בחברה להשאיר את המלצת הקנייה למניית בזק וזאת על אף ההשפעה הצפויה של המהלך על רווחי חברת הבת פלאפון. "השפעת הרפורמה בקישוריות על השורה התחתונה של החברה תהיה מינימלית", נכתב בסקירה, בה גם נטען כי פריסת רשת ה-NGN של החברה צפוייה לסייע לה להמשיך בתנופה השנה ולהציג רווח למשקיעיה.