אייפקס בקשיים באירופה: 2 חברות של הקרן כבר פשטו רגל

טרובו (Truvo), העוסקת בפרסום מקוון ובמדריכי עסקים, הגישה בימים האחרונים בקשה לפשיטת רגל על רקע חובות בהיקף 1.9 מיליארד אירו ■ פנריקו (Panrico), רשת מאפיות ספרדית, צפויה להיבלע ע"י נושיה על רקע חובות כבדים

רק אתמול קיבלה קרן ההשקעות אייפקס פרטנרס הצעת רכש להחזקותיה בתנובה תמורת 2.95 מיליארד שקל, הצעה שככל הנראה תידחה ע"י מנכ"לית אייפקס ישראל, זהבית כהן, המכהנת גם כיו"ר תנובה, בטענה כי תנובה היא החזקה אסטרטגית של הקרן. לגבי החזקות נוספות של הקרן, נראה כי התמונה לא תהיה זהה.

אייפקס מחזיקה בטרובו (Truvo), העוסקת בפרסום מקוון ובמדריכי עסקים, הגישה בימים האחרונים בקשה לפשיטת רגל (Capter 11) להגנה מפני נושיה, לאחר שהתקשתה לעמוד בהתחייבויותיה שעומדים על 1.9 מיליארד אירו. החברה ספגה גם ירידה חדה במכירות בשנתיים האחרונות על רקע היחלשות ענף הפרסום כתוצאה מהמשבר הכלכלי, שהביא אותה להפסדים של 260.8 מיליון אירו ב-2009.

חברה אחרת שבבעלות אייפקס ושנקלעה לקשיים היא פנריקו (Panrico), רשת מאפיות ספרדית, שצפויה להיבלע ע"י נושיה על רקע חובות כבדים כתוצאה מהמשבר. אייפקס רכשה את פנריקו ב-2005 תמורת 900 מיליון אירו ברכישה ממונפת. עפ"י דיווחים אייפקס לא צפויה להזרים הון לרשת המאפיות, והשתלטות עליה נראית בלתי נמנעת.