ליברמן תוקף את הטורקים: "אין לנו שום כוונה להתנצל"

(עדכון) - שר הביטחון אהוד ברק בוועדת החוץ והביטחון: אין תועלת בפגישות עם הטורקים, הם הציעו לי להיפגש וסירבתי

שר הביטחון אהוד ברק ביקר היום (ב') את שר התמ"ת בנימין בן אליעזר על כך שנפגש עם שר החוץ של טורקיה אהמט דוואטולו בשבוע שעבר בבריסל. ברק אמר היום בוועדת החוץ והביטחון כי הוצע לו להיפגש בוושינגטון עם בכירים בממשל הטורקי, אך הוא סירב.

ברק ציין כי הוא לא רואה שום תועלת בפגישה עם הטורקים, כיוון שלטענתו פגישות אלה מנוצלות על ידי הטורקים להעלאת תביעותיהם מישראל. טורקיה, כידוע, דורשת מישראל התנצלות על ההרוגים באירועי המשט לעזה וכן פיצוי למשפחות, או לחלופין להסכים לוועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את הנושא.

ברק אמר כי פגישת בן אליעזר עם שר החוץ הטורקי הייתה בעיתוי לא מתאים וכי הוא התנגד לה. ברק הוסיף בוועדה, כי ישנו שינוי בגישה של הממשל בטורקיה, שכן גם גורמים מאופיינים בזיקה לישראל ולמערב נחלשים.

הבוקר פרסם העיתון הטורקי "הורייט" דברים שאמר שר החוץ הטורקי, אשר איים כי טורקיה תנתק את הקשרים הדילומטיים עם ישראל במידה והיא לא תתנצל. בתגובה, אמרו בכירים בישראל (שבחרו להישאר בעילום שם) ל-CNN, כי "ישראל לא מתכוונת להתנצל על כך שהגנה על עצמה".

שר החוץ אביגדור ליברמן, המבקר במדינות הבלטיות, הגיב היום לדבריו של שר החוץ הטורקי ואמר שישראל לא תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט.

"לישראל אין כל כוונה להתנצל בפני טורקיה; ההיפך הוא הנכון", אמר ליברמן בתום פגישה עם שר החוץ של לטביה.