אסון ורסאי: העליון דחה את ערעורם של שניים מבעלי האולם

כך דווח בגלי צה"ל ■ אפרים אדיב ואברהם עדי, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות של 23 בני אדם, ירצו 2.5 שנות מאסר ■ שופטי העליון: "התוצאות הרות-הגורל מחייבות ענישה אפקטיבית"

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ב') את ערעורם של שניים מבעלי אולם ורסאי שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות. על השניים, אפרים אדיב ואברהם עדי, נגזר עונש של 2.5 שנות מאסר בפועל בגין אחריותם לאסון בו נהרגו 23 בני אדם בהתמוטטות רצפתו של אולם השמחות במאי 2001. כעת יישלחו השנים לרצות את עונשי המאסר שלהם.

פרקליטו של אברהם עדי, עו"ד גיל עשת, אמר לגלי צה"ל: "גם הם למעשה קורבנות של אותה שיטת 'פל-קל'. הם לא יכלו לדעת ולא ידעו שבתוך המבנה הזה מסתתרת שיטת בנייה קלוקלת, שהיא שהביאה בסופו של דבר לתוצאה הנוראית והקטסטרופלית הזאת".

השופטים נימקו את החלטתם בכך ש"מחדליהם הרשלניים" של המערערים, והתוצאות הרות-הגורל שבאו בעקבותיהם, מחייבים ענישה אפקטיבית, אשר תבטא כראוי את החומרה המיוחדת הנלווית לאחריותם הפלילית, שבעטייה נגרם נזק כבד לגוף ולנפש.

"המסר העונשי במקרה זה מבקש להעביר גם מסר מרתיע לציבור הרחב מפני תופעות הזלזול בחייהם ובשלומם של בני אדם, במיוחד כאשר הם שמים את מבטחם בבעלי עסקים, המעמידים את נכסיהם לשירות לקוחות, המניחים כמובן מאליו את תקינות הנכסים ואת בטיחותם", כתבו השופטים.

עוד כתבו השופטים בדחותם את הערעור כי "במקרה זה, הכשל בו כשלו המערערים עקב התנהגותם הרשלנית היה קשה וחמור במיוחד והביא לתוצאות מרות ונמהרות. בני אדם בכל קשת הגילאים שבאו לחגוג בחתונה מצאו את מותם הטרגי ונפצעו פציעות קשות, בערב שנועד לשמחה והפך לחורבן ולשבר גדול לפרט ולכלל".