42 חודשי מאסר לעובד בעיריית ת"א שהורשע במתן שוחד לבוחני רכב

מרדכי יהודה הורשע במתן שוחד לבוחני הרישוי יוסי פלוריס ואחמד אבו-עומר ולבוחנים נוספים מ"מכון הדרום" ביפו, בתמורה לכך שהעניקו רישיונות לרכבים לקויים שביקש להעביר את מבחן הרישוי השנתי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר אתמול (ב') עונש של 42 חודשי מאסר בפועל, 24 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 4,000 שקל, על מרדכי יהודה, עובד מחלקת התברואה של עיריית תל-אביב, שהורשע במתן שוחד לבוחני הרישוי יוסי פלוריס ואחמד אבו-עומר ולבוחנים נוספים מ"מכון הדרום" ביפו, בתמורה לכך שהעניקו רישיונות לרכבים לקויים שביקש להעביר את מבחן הרישוי השנתי (טסט).

השופטת יהודית שיצר, שהרשיעה את יהודה בעבירות של מתן שוחד, תיווך בשוחד וסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, כתבה בגזר הדין כי "הגם שהבוחנים שקיבלו את השוחד הם עובדי ציבור, היה הנאשם 'הרוח החיה' והגורם המוביל המקשר בין הצדדים בפרשיות החמורות שהתגלו בתיק".

על-פי הכרעת הדין נגדו, החל משנת 2007 ובהזדמנויות שונות פקד יהודה את מכון הרישוי, "מכון הדרום" ביפו למטרת העברת רכבים מבחן רישוי שנתי. בעבור שירותו זה גבה יהודה מבעלי הרכב סכום של 250 שקל לרכב.

יהודה נהג לברר עם בוחני הרכב אילו ליקויים קיימים ברכבים, ובתמורה לכך שהתעלמו מהליקויים ואישרו את הנפקת הרישיון - נתן להם שוחד כספי בסך 50 שקל לליקוי. (ת"פ 40110/08).