שר התיירות הטורקי: "שהישראלים ייפטרו מהממשלה שלהם"

מקור חדש לדאגה בטורקיה: "אבטחת המידע של הצבא נמצאת בידי צ'ק פוינט הישראלית" ■ שר התיירות הטורקי: "התיירות בטורקיה משרתת מיליוני תיירים - ואילו מישראל באו אלינו רק אלפים, אולי עשרות אלפים"

ראשי השלטון הטורקי אמנם לא מהססים בשבועות האחרונים לתקוף את ישראל, אבל ברגע האמת משתמשים בשירותי חברות ישראליות במקומות הרגישים ביותר.

העיתון הטורקי "דיילי סטאר" מפרסם היום (ד') כי חברת צ'ק פוינט הישראלית בניהולו של גיל שויד, המורכבת ברובה מיוצאי מערכת הביטחון הישראלית, היא האחראית לאבטחה השותפת של אתרים מרכזיים ומערכות מחשוב במדינה.

בין היתר מאבטחת צ'ק פוינט, על-פי הפרסום, מערכות של הצבא הטורקי, מחשבים של מספר בנקים מרכזיים וגופים ציבוריים אסטרטגיים אחרים.

לפני כחודש חסמה צ'ק פוינט את הגישה לאתר IHH, ארגון המחתרת שארגן את המשט לעזה בסוף חודש מאי, שרבים מהנפגעים בו נמנו על חבריו.

"נסתדר בלי תיירים מישראל"

שר התיירות הטורקי, ארטוגרול גינאי, טוען כי הימנעותם של הישראלים מטיסה לחופשות בטורקיה לא תשפיע במאום על הכנסות ענף התיירות הטורקי.

"התיירות בטורקיה משרתת מיליוני תיירים, ואילו מישראל באו אלינו רק אלפים, אולי עשרות אלפים", אמר גינאי. "הפסקת התיירות מישראל לא יכולה להשפיע על טורקיה".

גינאי הוסיף: "אין לנו שום בעיה עם האנשים מישראל. אירחנו בעבר מאות אלפים מהם, והם תמיד נהנו מהחופשות שלהם כאן. הבעיה היא הממשלה בישראל, ואני חושב שלאזרחי ישראל יש לא פחות בעיה עם הממשלה שלהם מאשר לנו. אני באמת מקווה שהישראלים יידעו להיפטר מהממשלה הנוכחית שלהם".

גינאי הודה כי התיירות בטורקיה עדיין מושכת בעיקר תיירים המחפשים חופשה זולה. לפי שר התיירות הטורקי, אחד היעדים החשובים הוא למשוך תיירים מרמות סוציו-אקונומיות גבוהות יותר לבוא לחופשה בטורקיה.

העיתונים בטורקיה לא מרפים מישראל

התקשורת בטורקיה ממשיכה לסקר בהרחבה את המתיחות עם ישראל. העיתון "קומהורייט" דיווח היום כי שר הביטחון הטורקי דחה את טענותיו של שר הביטחון אהוד ברק, שאמר כי הוא קיבל הצעות להיפגש עימו בוושינגטון וסירב. שר הביטחון הטורקי אמר כי ברק הוא זה שביקש להיפגש עימו, אך מאוחר יותר שינה את דעתו.

העיתון "רדיקל" מצטט היום את דבריו של שר החוץ הטורקי אהמט דווטוגלו, כמי שתוקף את שר החוץ אביגדור ליברמן לאחר שהאחרון אמר כי ישראל לא תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט. דווטוגלו אמר בתגובה כי "אין שום תקשורת בין ישראל לטורקיה כרגע".

דיווח אחר בטורקיה מתייחס לחייל החטוף גלעד שליט. העיתון "מילייט" מדווח כי נועם שליט, אביו של גלעד, שיגר מסר לארדואן דרך עורך העיתון ששהה בישראל במהלך הקונצרט שנערך בכרם שלום שלשום (ב'), וביקש מארדואן להתערב לטובת גלעד שליט.

"שאלתי אותו לשלומו", אומר עורך העיתון בתארו את השיחה עם נועם שליט, "והוא לא רצה לדבר הרבה. שאלתי אותו אם הוא רוצה לשאת מסר לטורקיה. הוא ענה: 'כן, אולי ראש הממשלה שלך יעזור לנו ללחוץ על חמאס'". טרם התקבלה תגובת משפחת שליט לפירסום.

העיתון "SABAH" התייחס היום לפגישת אובמה-נתניהו מאמש (ג'), ודיווח כי בפגישה לחץ אובמה על נתניהו להתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה, על מנת לשקם את היחסים בין שתי המדינות. יש לציין כי פגישת אובמה-נתניהו סוקרה באופן נרחב בכלי תקשורת רבים ולא צוינה כל בקשה כזו של אובמה מנתניהו.