נגה קינן: "האוצר רומס הבטחות כדי להימנע מהעלאת מסים"

יו"ר פורום CFO התייחסה לכוונת האוצר להעלות את תקרת הביטוח הלאומי בתקציב הדו-שנתי ■ "זה שמורידים את התקרה מפי 10 לפי 8 מהשכר הממוצע, בעוד שהובטח פי 5 - פוגע בשכירים, בחברות ובקופת המדינה"

"האוצר רומס ברגל גסה הבטחות שלטוניות להימנע מהעלאת מיסים לציבור", כך אומרת היום (ה') נגה קינן, יו"ר פורום CFO, על כוונת משרד האוצר להעלות את תקרת הביטוח הלאומי בתקציב הדו-שנתי ב-2011-2012.

לטענתה, האוצר יוצר מצג שווא כאילו מורידים את התקרה מפי 10 לפי 8 מהשכר הממוצע, בעוד שהובטח שהיא תחזור לפי 5. "המשרד ויוצר מצב בלתי אפשרי שכולם נפגעים ממנו - השכירים, החברות וקופת המדינה. גרוע מכך, האוצר פועל בניגוד להבטחות ראש הממשלה להפחית את נטל המיסים הכולל בישראל. זהו ניסיון לאחיזת עיניים המעליב את האינטליגנציה של הציבור. התקרה צריכה לחזור ולעמוד על פי 5 מהשכר הממוצע, כפי שנקבע בחוק. שר האוצר צריך לפעול לאלתר להוצאת סעיף זה מחוק התקציב החדש, עוד טרם הבאתו להצבעה בפני הממשלה", לדבריה.

פרופ' אפרים צדקה, מומחה למיסוי מאוניברסיטת תל אביב, אמר בכנס השנתי של פורום CFO, כי "ההעלאה של תקרת ההכנסה לתשלומים לביטוח הלאומי מקוממת ויוצרת אפליה ברורה לרעתם של שכירים ועצמאים שאינם מאוגדים כחברה. ההעלאה יוצרת ליחידים נטל מס בלתי נסבל וחריג בגובהו ביחס לכל העולם, כך שנוצר פער בין השיעור של מס החברות בישראל, שהוא מהנמוכים בעולם, לבין שיעור המס הגבוה על יחידים, וזה יוצר תמריץ לשכירים ולעצמאים להקים חברות, וזה יביא לירידה בסך ההכנסות של המדינה ממסים ומתשלומים לביטוח הלאומי".