איזה סכום שכנע את מכבי ת"א לא לטרפד ההסכם עם הפיס?

מכבי ת"א הצביעה בעד הסכם החסות החדש של המינהלת אחרי שקיבלה הבטחה שעבור הוויתור על הפרסום בעיגול האמצע במשחקי הליגה תקבל כ-550 אלף שקל; בנוסף, הצהובים ימכרו את עיגול האמצע בנפרד למשחקי היורוליג

מינהלת הליגה מקווה לחתום בימים הקרובים את הסכם החסות עם מפעל הפיס, שיבטיח לה 10 מיליון שקלים לעונה הקרובה. בינתיים מתברר שכדי לאשר את ההסכם המתגבש פה אחד בדירקטוריון המינהלת, נאלצה האחרונה לפצות את מכבי ת"א בסכום של מאות אלפי שקלים כדי לקבל את הסכמת מכבי ת"א למהלך.

בסך הכל, תהנה מכבי ת"א מתשלום של כ-550 אלף שקל עבור המהלך - חלק ממנו הוא סכום שתשלם המינהלת בכל מקרה בזכות העלייה בתמלוגים בהשוואה להסכם הקודם.

במכבי ת"א איימו לפוצץ את ההסכם המתגבש, בעקבות סעיף שקבע כי מפעל הפיס יקבל את הפרסום בכל עיגולי האמצע באולמות של ליגת העל. במכבי טענו כי את הפרסום בעיגול האמצע בהיכל נוקיה, אותו נוהגת הקבוצה למכור בעצמה למשך העונה כולה בהיכל נוקיה (משחקי יורוליג וליגה), היא מוכרת עבור כ-200 אלף דולר בעונה בקירוב - סכום אותו היא תפסיד בעקבות ההסכם עם הפיס בשל הפקעת שטחי הפרסום לטובת המינהלת.

בסופו של דבר, ורק אחרי שמכבי ת"א הסכימה על גובה הפיצוי, הסכימו הצהובים להצטרף ליתר הקבוצות ולקבל את ההסכם. אגב, מכבי ת"א עשויה להרוויח פעמיים בעקבות ההסכם החדש: מאחר שההסכם עם הפיס תופס רק למשחקי הליגה, כבר החלו במכבי לבדוק איך למכור את עיגול האמצע בנפרד רק עבור משחקי היורוליג.

קבוצה נוספת שדורשת פיצוי מהמינהלת עבור ההסכם עם הפיס מסיבה דומה היא הפועל ירושלים.