כחלון צפוי לפרסם את תעריפי הקישוריות בשבוע הבא

סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, יצא אתמול ללונדון לסדרת פגישות עם אנשי חברת הייעוץ הבינלאומית NERA

תעריפי קישור הגומלין עומדים להיסגר. סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, יצא אתמול (ג') ללונדון לסדרת פגישות עם אנשי חברת הייעוץ הבינלאומית NERA, והוא צפוי לחזור לקראת סוף השבוע עם ההמלצות המעודכנות על התעריפים. זאת לאחר שב-NERA בדקו מחדש את עבודת החברה, בעקבות הערות החברות הסלולריות שנשמעו בשימועים שנערכו להן.

ככל הנראה, יוכל שר התקשורת משה כחלון לפרסם בשבוע הבא את תעריפי קישור הגומלין בסלולר, לאחר שיבחן את המסקנות. כחלון מעוניין לפרסם את התעריף הסופי מהר ככל שניתן, מאחר שמבחינתו מדובר בנושא מכריע לקידום התחרות בענף.

על פי החישובים המקוריים של NERA, תעריף קישור הגומלין אמור להיות 4.14 אגורות לדקת שיחה, אך חברות הסלולר הישראליות טענו כי החישוב שגוי והתעריף אמור להיות 12-13 אגורות לפחות. בעקבות ההסתייגויות, ביקש כחלון לבדוק את הטענות.

תעריף קישור הגומלין בסלולר מייצג את עלות העברת השיחה של המפעיל ברשת שלו. המחיר שייקבע ישמש למעשה בסיס למו"מ בין מפעילי סלולר חדשים הרוצים להיכנס לשוק לבין החברות הקיימות, ולכן נאבקות חברות הסלולר בכוונה להפחית את דמי קישור הגומלין. הן יודעות שמחיר נמוך ישחק לטובת המפעילים החדשים. ככל שהמחיר יהיה גבוה יותר, כך יהיה להם קשה יותר להיכנס לשוק.

במשרד התקשורת מעריכים שחברות הסלולר יפנו לבג"ץ אם ייקבע מחיר גבוה מדי, אך לא מוטרדים מכך. בכירים במשרד אומרים שאם אכן כך יהיה, תשקול המדינה לדרוש להשאיר את התעריף שנקבע, ואם לאחר מכן יתברר שהמחיר נמוך מדי, תיערך התחשבנות בין המפעילים החדשים לחברות הסלולר, ויוחזרו להן הכספים.