תחזית מאכזבת למלאנוקס - המניה קרסה 16% במסחר המאוחר

המכירות ברבעון השני עלו ב-58% לעומת אשתקד ל-40 מיליון דולר ■ בשורה התחתונה רשמה רווח נקי של 5.3 מיליון דולר או 15 סנט למניה - פי 3 לעומת הרבעון המקביל ■ תחזית מאכזבת לרבעון השלישי

מניית מלאנוקס צנחה אמש במסחר המאוחר בוול סטריט בכ-16%, לאחר פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2010. הסיבה היא לאו דווקא התוצאות עצמן, הרי שאלה היכו את תחזיות השוק, מדובר דווקא בתחזית המאכזבת ששיחררה החברה לרבעון הנוכחי.

מלאנוקס, המפתחת שבבים, כרטיסים ומערכות לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב בארגונים, דיווחה אמש בסיום המסחר בוול סטריט על מכירות של 40 מיליון דולר ברבעון, גידול של 10% לעומת הרבעון הראשון של השנה ושל 58% לעומת הרבעון השני של 2009. גם הרווחיות הגולמית הייתה, כרגיל, טובה מהצפי, והסתכמה ב-74.5% מההכנסות הרבעוניות, בעקבות תמהיל מכירות גבוה של מוצרי החברה שתומכים בתקשורת במהירות של 40Gb לשניה.

הסימן הראשון שמשהו השתבש הגיע מההוצאות התפעוליות. אלו גדלו ב-10% בלבד לעומת הרבעון הראשון, אך תחזית החברה הייתה שיגדלו ב-18%. הסיבה, הסביר המנכ"ל אייל ולדמן, היא החלטת החברה לדחות את תהליך העברה לייצור (TapeOut) של מעבדים חדשים, כך שיתבצעו בתחילת 2011. מבחינה כספית מדובר בהוצאה של כמעט 2 מיליון דולר שעושה את ההבדל ברווח התפעולי המוגדל, מבחינה אסטרטגית, לעומת זאת, המשמעות יכולה להיות הרבה יותר קריטית בשוק בו פועלת החברה.

"זה היה שינוי בסדרי העדיפויות של החברה ואנחנו בטוחים שנראה החזר מהיר על ההחלטה הזו", ניסה ולדמן להסביר, "העדפנו להתמקד בתהליכי הייצור עם המוצרים שמתוכננים לחצי השני של השנה, כי הרגשנו שזה עדיין מוקדם מדי עם המוצרים שהיו מתוכננים לעבור לייצור ברבעון השני. ראינו דברים דומים גם אצל המתחרים".

בשורה התחתונה רשמה מלאנוקס רווח נקי של 5.3 מיליון דולר, או 15 סנט למניה, פי 3 לעומת הרבעון המקביל. בנטרול רישום מניות ואופציות כשכר והוצאות חד פעמיות נוספות (Non-GAAP), הרוויחה החברה 10 מיליון דולר או 29 סנט למניה, לעומת צפי בוול סטריט ל-24 סנט למניה. הבעיה ניכרה בציפיות קדימה. החברה מצפה למכירות של 37-37.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת צפי בוול סטריט ל-41 מיליון דולר.

ההסבר של ולדמן לירידה הצפויה בהכנסות הוא כי מדובר בעניין טכני שנובע משינוי בתמחור של הרכיבים ובא לידי ביטוי משמעותי מכיוון שהחברה מספקת עדיין בהיקפים קטנים לכמה לקוחות חדשים, מה שעתיד להשתנות ברבעון הבא. לדבריו: "אנחנו מצפים לגידול בין הרבעון השלישי לרביעי, אבל אין לנו כרגע נתונים מדויקים לגבי זה". הדברים לא הספיקו בכדי להרגיע את המשקיעים, שתוך כדי שיחת הועידה הביאו לירידה של 16% בשווי המניה, לכ-650 מיליון דולר.