הלמן אלדובי למשקיעים: קנו את מניית ביוליין - תזנק ב-150%

הלמן אלדובי: "הערכת השווי של החברה מבוססת על השווי המוערך של 2 התרופות המתקדמות של החברה, אשר מתקרבות למצב בו הוצאות הניסויים כבר אינם מועמסים על החברה והסיכויים לקבל תגמולים עבורן - גבוהים"

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מרוצים מאוד מחברת ביוליין ומעניקים למנייתה היום (א') המלצת "קנייה" במחיר יעד של 8.5 שקלים, פרמיה של 150% על מחיר הבסיס של מניית ביוליין הבוקר בבורסת תל אביב.

בהלמן אלדובי מסבירים כי הערכת השווי של החברה מבוססת על השווי המוערך של 2 התרופות המתקדמות של החברה, אשר מתקרבות למצב בו הוצאות הניסויים כבר אינם מועמסים על החברה והסיכויים לקבל תגמולים עבורן - גבוהים. יחד עם זאת, כלכלני בית ההשקעות טוענים כי מדיניות האופציות של החברה פוגעת בערך הנוצר לבעלי המניות בטווח הארוך.

הלמן אלדובי סוקרים את המצב נכון להיום, כאשר לחברה אין הכנסות ממכירת התרופות. הם מעריכים כי קצב שריפת המזומנים יירד משמעותית בשנת 2010, כאשר במקביל, ייכנסו מזומנים לקופה כתוצאה מהתקדמות אבני הדרך במסגרת שתי העסקאות שנחתמו בשנה האחרונה באפריל. לאחר תאריך המאזן האחרון, התקבלו 10 מיליון דולר מאיקריה (השותפה בתחום הקרדיולוגיה), ובחודש הקרוב צפויים להתקבל 30 מיליון דולר נוספים המהווים את המקדמה מסייפרס (השותפה בתחום הסכיזופרניה). המזומנים הללו מאפשרים לחברה לפעול כשנתיים נוספות ללא גיוס.

בהלמן אלדובי מעריכים כי הסיבה לפרמיה הגבוהה בהשוואה למחיר השוק הינה חששו של ציבור המשקיעים כי לסייפרס לא יהיה מספיק מזומן לשלם את כל היקף התמלוגים הנדרש עבור תרופת הסכיזופרניה בשנים הקרובות. "אנו סבורים, כי חשש זה אינו מוצדק, מכמה סיבות. ראשית, במידה והניסויים של תרופת הסכיזופרניה יעידו על הצלחה, לסייפרס לא יהיה כל קושי לגייס מזומן. כמו כן, בתרחיש הגרוע, אם יתברר בעתיד כי סייפרס לא תוכל לשלם את הסכומים הנדרשים במסגרת ההסכם, לביוליין שמורה הזכות לבטל את העסקה, לקבל חזרה לידיה את כל הידע שנצבר לאורך הניסויים ולשמור את כל הסכומים שהתקבלו מסייפרס עד לאותה עת. סכומים אלו כוללים את המקדמה בסך 30 מיליון דולר אשר שולמה ונמצאת בנאמנות עד לאישור המדען הראשי. במקרה של ביטול ההסכם עם סייפרס, תוכל ביוליין לחתום על עסקה חדשה למסחור התרופה עם חברה אחרת", כותבים במחלקת המחקר של הלמן אלדובי.