עמוס לוזון רכש מדלק נדל"ן את השטח המסחרי בנס ציונה ואלי

יקים בשטח מרכז מסחרי בהשקעה של כ-15 מיליון שקל‏ ■ שכונת נס ציונה ‏Valley‏ ממוקמת במערב נס ציונה, סמוך לשכונת כפר אהרון. השכונה כוללת 648 יחידות דיור בבתים בני ארבע וחמש קומות

יזם הנדל"ן עמוס לוזון, הידוע גם כבעלים, ספונסר ונשיא של קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקוה, רכש את השטח המסחרי שבשכונת נס ציונה ‏Valley‏ מידי דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, שם יקים מרכז מסחרי ב-15 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

שכונת נס ציונה ‏Valley‏ ממוקמת במערב נס ציונה, סמוך לשכונת כפר אהרון. השכונה כוללת 648 יחידות דיור בבתים בני ארבע וחמש קומות. בשטח המסחרי שרכש יקים לוזון מרכז מסחרי בהיקף של כ-1,000 מ"ר, כשסכום ההשקעה כולל גם את מרכיב הקרקע.

חברת ע. לוזון, בבעלות לוזון, תחל בשיווק המרכז לאחר קבלת היתר הבנייה. המרכז יהיה פתוח לקהל הרחב ולא רק לתושבי שכונת נס ציונה ‏Valley‏, וצפוי לאכלס חנויות מתחומי הפארם, בתי הקפה, המזון המהיר ומיני מרקט.

בנוסף, לפני כחודשיים רכש לוזון את חלקם של השותפים הקנדיים בפאואר סנטר ירקונים שבפתח תקוה ב-10 מיליון דולר ובכך הגדיל אחזקתו במתחם מרבע למחצית. במחצית האחרת מחזיקה חברת הכשרת הישוב של עופר נמרודי.

מתחם ירקונים, שהוקם בצומת ירקונים לפני כ-12 שנה, משתרע על כ-50 דונם ושטחו הבנוי הוא כ-12 אלף מ"ר. במתחם מושכרים שטחים לרשתות כמו ‏H&O‏, ‏Ace‏ קנה ובנה, אופיס דיפו, טויס אר אס, סופר פארם, צומת ספרים, מחסני תאורה וגולף. דמי השכירות הממוצעים במתחם עומדים על כ-120 שקל למ"ר לחודש.

יצויין שחברת ע. לוזון מקדמת עם חברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, וקבוצת תדהר, שבשליטת גיל גבע ואריה בכר, תוכנית לשינוי הייעוד במתחם אולפני הרצליה למגורים ולאחרונה המליצה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה על הפקדת התוכנית בתנאים בוועדה המחוזית. התוכנית מתייחסת ל-350-400 יחידות דיור תחת אולפני הרצליה, שיפונו מהמתחם, ששטחו כ-44 דונם בלב הרצליה. הפרויקט יכלול 12 מבנים, שישה מהם מגדלים ושישה בניינים נמוכים יותר. לפי הערכות, הפרויקט יוקם ב-500 מיליון שקל.

לפי תכנון של משרד כנען שנהב אדריכלים, התוכנית תשמר את העצים העתיקים בשטח התוכנית באמצעות פארק שייבנה מסביב לשכונה, כך שלא תגזול מהעיר את הריאה הירוקה.

ראיון בלעדי עם עמוס לוזון מתפרסם הערב במוסף הנדל"ן של "גלובס" ויעלה לאוויר מחר (ב') לאתר. ‏‎‎‏