דיסקונט ויתר על חוב של מיליונים במסגרת הסדר עם לקוחות

חובם של שני אחים ממרכז הארץ תפח לכמעט 7 מיליון שקל ■ הבנק ויתר על 99.9% מהחוב, שהצטמק ל-50 אלף שקל ■ דיסקונט: "מדובר במקרה חריג שכלל נסיבות קשות וטרגיות; אין מהמקרה האמור להשליך על הכלל"

הסדר תקדימי בין בנק דיסקונט ללקוח: שני אחים ממרכז הארץ, שחובם לבנק תפח לכ-6.88 מיליון שקל, ישלמו בסופו של דבר לבנק 50 אלף שקל בלבד. בכך ויתר הבנק על 99.9% מהסכום המקורי - כך נקבע לאחרונה בהסדר שנערך בין נציגי החייבים לעורכי הדין של הבנק, באמצעות חברת אובליגור.

הבנק פתח נגד האחים עובדיה וגבריאל מלאך תיק הוצאה לפועל עקב חוב עסקי, שנוצר לפני כ-20 שנה והלך ותפח למימדים עצומים. השניים פנו לחברת אובליגור, המטפלת בתיקי חייבי בנקים.

מנכ"ל החברה, דני ליבנה, היה מעורב בתיק עקב היקף החובות בהם מדובר, ובסופו של דבר ניאות הבנק לוותר על מרבית הנחוב ולהגיע להסדר פשרה. לדברי ליבנה, הבנק הבין כי עקב מצבם הכלכלי של החייבים הוא לא יוכל לגבות את החוב, ומוטב לו כך.

"מדובר במקרה מיוחד שבו הבנק התחשב במצבם הכלכלי של החייבים", אומר ליבנה. "המסר שלי לאותם אזרחים שנקלעים לחובות: אל תתייאשו כשאתם נקלעים לחובות לבנק. ישנן דרכים להתמודד עם החוב ואף להקטינו בצורה משמעותית. חשוב לזכור כי תיק לא מטופל גורר בעיות נוספות כמו עיקולים, עיכוב יציאה מהארץ ועוד".

מדוברות בנק דיסקונט נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג שכלל נסיבות קשות וטרגיות שאין באפשרותינו לחלוק עם הקוראים. הבנק בחן את נסיבות המקרה והחליט באופן חריג, משיקולים ענייניים ואנושיים, לפעול כפי שפעל. אין מהמקרה האמור להשליך על הכלל".