כחלון לחץ - ו-HOT ו-yes יציעו מיוזמתן חבילת שידורים צרה

(עדכון) - זאת למרות שהנושא הוצא לאחרונה מחוק ההסדרים ■ בשלב זה HOT ו-yes טרם מסרו כמה ערוצים יהיו בחבילות הצרות, אילו ערוצים וכמה הן יעלו ■ שר התקשורת כחלון בתגובה: "אני מברך על המגמה"

חברת HOT מקשיבה לדרישות שר התקשורת משה כחלון, ואולי גם לביקורות ולהדים הרבים אצל לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. החברה הודיעה היום (ג') כי תציע מיוזמתה ללקוחותיה חבילת שידורים צרה, למרות שהנושא הוצא לאחרונה מחוק ההסדרים.

בכך נענתה HOT לבקשת שר התקשורת משה כחלון, אשר חזר והדגיש בשבועות האחרונים את חשיבות החבילה הצרה, ואף פנה בבקשה לחברות הכבלים והלוויין לפעול מיוזמתן בנושא - ולא להמתין לחקיקה שייתכן שתגיע בהמשך.

ב-HOT מסרו כי "הנושא נמצא בבחינה בימים אלה. אנו נעתרים לבקשת השר משה כחלון ולא רוצים לחכות לחקיקה בנושא".

בשלב זה לא ידוע כמה ערוצים יהיו בחבילה הצרה של HOT, אילו ערוצים אלה יהיו וכמה תעלה החבילה. אולם, ההערכות הן כי המחיר בו נקבו חברי הכנסת בעבר - 90 שקל בחודש - נחשב ללא ריאלי בעיני החברה, ומחיר החבילה הצרה שלה צפוי להיות גבוה מכך.

מהחברה נמסר עוד כי בימים אלה בוחנת HOT את המודל המתאים, על מנת לאפשר ללקוחותיה חבילת ערוצים מצומצמת במחיר מוזל. HOT צפויה להציג את הצעתה בפני השר כחלון ומועצת הכבלים והלוויין כבר בשבועות הקרובים.

שר התקשורת משה כחלון אמר היום ל"גלובס" בתגובה: "אני מברך על המגמה ושמח לראות כי HOT פועלת להסדרה עצמית של פעילות שכל תכליתה היא טובת הצרכן. לאחר שנבחן את התנאים שבהם החבילה תשווק ונוודא כי הם אכן מהווים בשורה לצרכנים - גם במגוון הערוצים וגם במחיר סביר - נוכל לברך על המוגמר. אני קורא גם לחברת yes להציע חבילת שידורים צרה וולונטרית".

בעקבות HOT, גם חברת הלווין yes הודיעה כי בכוונתה לפנות למועצת הכבלים והלוויין על מנת לקבל את אישורה להציע חבילות צרות ללקוחותיה. מהחברה נמסר כי "yes מעניקה כיום שירות לכ-573 אלף בתי-אב, ותשמח להגדיל את היצע החבילות המוצעות להם והמותאמות לצרכיהם".

רון אילון, מנכ"ל yes, מסר כי "אנו ערים לצורך של לקוחותינו לסוגים שונים של חבילות, לרבות חבילות צרות, ועל כן אנו פונים למועצה לקבל את אישורה, על מנת שנוכל לענות על צרכי לקוחותינו".

נזכיר, כי לפני כשבועיים נדחה חיובן של HOT ו-yes לספק חבילה צרה וולנטרית לקהל מנוייהן. על-פי הנוסח המקורי של הסעיף בחוק ההסדרים, כל אחת מהחברות היתה אמורה לספק חבילת ערוצים מצומצמת ומוזלת כחבילת בסיס, ללא כל קביעה של היקפה. נוסח החוק קבע גם כי רק לאחר הכנסת פרסום בכבלים ובלוויין, תוטל על הכבלים והלוויין מסגרת ברורה של מספר ערוצים ומחיר לחבילה. כאמור, בעת הדיונים על חוק ההסדרים סעיף זה הוסר לבסוף.