הדולר התאושש וטיפס 0.55% לשער יציג של 3.774 שקלים

האירו עלה ב-0.28% ל-4.986 שקלים ■ בנק ישראל רכש בימים האחרונים דולרים בהיקף כולל של כ-100 מיליון דולר ■ כלכלני מיטב: "בנק ישראל לא ייתן לדולר לרדת מתחת ל-3.70 שקלים; ייתכן ומדובר בשינוי מגמה"

לאחר מומנטום שלילי בימי המסחר האחרונים, התנהל היום (ד') המסחר בדולר במגמה חיובית והדולר התחזק ב-0.56% לשער יציג של 3.774 שקלים. האירו טיפס 0.28% ל-4.986 שקלים. נזכיר כי בנק ישראל רכש שלשום דולרים במסגרת המסחר הבין בנקאי בהיקף מוערך של כ-100 מיליון דולר. בנק ישראל עצמו, על אף שהדולר לא מצוי בשערים הנמוכים בהם בדרך כלל התערב הבנק (איזור ה-3.67-3.69 שקלים לדולר, ה.ק.), מעוניין לאותת לשוק כי הוא אינו מעוניין בייסוף משמעותי נוסף של השקל.

בעולם נסחר הדולר בהיחלשות כנגד מרבית מהמטבעות המובילים, כאשר מול הין היפני נסחר הדולר סביב רמת ה-85.4670, שפל של כשמונה חודשים. [לטבלת שערי חליפין]

בסקירה שפירסם היום בית ההשקעות מיטב מעריכים הכלכלנים צבי סטפק ורונן זכריה כי על אף שהפרשי הריביות בין ישראל וארה"ב ילכו ויעלו - ישנם כמה סימנים לאפשרות של התהפכות המגמה והתחזקות הדולר, ובהם גרעון מסחרי גדול של ישראל, יציאה מוגברת של מוסדיים לחו"ל והאטה בכניסת כספי זרים לישראל. "כל אלה, יחד עם קנייה אפשרית מחודשת של מט"ח ע"י בנק ישראל, עשויים ליצור שינוי מגמה". במיטב מעריכים עוד כי בנק ישראל 'לא ייתן' לדולר לרדת מתחת לרף של 3.70 שקלים.

בנק ישראל פרסם אתמול את דו"ח האינפלציה לרבעון השני והתריע באופן ברור מפני היווצרותה של בועת נדל"ן במשק: "מחירי הדירות עולים בקצב גבוה מזה הנגזר מגורמי היסוד בשוק". בנק ישראל הזהיר מפני התחדשות העלייה בשכר דירה, שעלולה לפגוע ביעד האינפלציה. נציין כי מוקדם יותר דווח כי היקף המשכנתאות זינק בחודש יוני ב-20%.

[לאתר המט"ח]