עיכובים בהנפקת די מדיקל בניו-יורק: המניה צונחת בת"א

החברה דיווחה כי טרם הושלם תהליך התמחור בהנפקה, כלומר טרם נקבעו הכמות ומחירן הסופי של המניות אשר תמכור החברה במסגרת ההצעה לציבור בארה"ב ■ בשלב זה קיימת אי בהירות באשר לעיתוי השלמת התהליך

ההנפקה של חברת הביומד די מדיקל בניו-יורק מסתבכת. הבוקר (ד') שיגרה החברה הודעה לבורסה כי טרם הושלם תהליך התמחור בהנפקה, כלומר טרם נקבע מחירן הסופי וכמות המניות הסופית אשר החברה תמכור במסגרת ההצעה לציבור בארה"ב ובשלב זה קיימת אי בהירות באשר לעיתוי השלמת התהליך.

בתגובה להודעה נרשמת ירידה חדה במניה בשלב טרום הפתיחה במניות רשימת היתר. בשוק מתרוצצות שמועות לא מבוססות כי החברה נאלצה להוריד את המחיר בהנפקה ל-7 דולר אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בספקולציות בלבד.

אתמול דיווחנו על שינוי בתוכניות ההנפקה של די מדיקל בנאסד"ק: אם קודם לכן תכננה החברה לגייס 20-25 מיליון דולר בהנפקת 2.7 מיליון מניות, עכשיו מדובר על סכום נמוך יותר. לפי מסמך מעודכן שהגישה די מדיקל לרשות ניירות ערך של ארה"ב (‏SEC‏), היא מתכננת להנפיק כ-1.9 מיליון מניות.

די מדיקל ניסתה לכוון למחיר של 10-12 דולר למניה בהנפקה, ובמחיר הממוצע, הגיוס היה צפוי להסתכם ב-17.3 מיליון דולר. עם זאת, כנראה שבמחיר הזה החברה נתקלה בביקושים נמוכים מהצפוי. את ההנפקה מובילים החתמים ‏Rodman & Renshaw‏ ו-‏Think Equity‏.

די מדיקל, המנוהלת על-ידי אפרי ארגמן, מפתחת מכשור רפואי לתחום הסוכרת והיא פועלת בתחום באמצעות החברות הבנות שלה: נילימדיקס (94.2%), אשר פיתחה משאבה למתן אינסולין; ג'י-סנס (92%), המפתחת מכשיר למדידה רציפה של גלוקוז; מדקס-סט (90.1%), שמפתחת רכיבים למשאבת האינסולין; וסינדולור (באמצעות החזקה של 58.2% בנקסט-ג'ן), שמפתחת מזרק ללא כאב.‏