אור ירוק לאילת: ממשל אובמה ביטל אזהרת הנוסעים לעיר

בשבוע שעבר הזהיר משרד החוץ בוושינגטון: "אנו מייעצים לאזרחי ארה"ב באילת ובדרום ישראל לבדוק מיקום המקלט הקרוב"

משרד החוץ האמריקני ביטל אתמול (ג') אזהרת מסע לאילת, שפורסמה בשבוע שעבר. נראה שהאזהרה בוטלה בעקבות מחאה חריפה של משרד התיירות הישראלי.

אזהרת המסע הקודמת מאזכרת "רקטות שנורו באחרונה לאזורי עקבה ואילת" וקוראת לאזרחים אמריקניים "באילת ובדרום ישראל לבדוק את מיקומו של המקלט הקרוב".

בהודעת משרד התיירות נאמר, כי האזהרה האמריקנית "מעניקה פרס לטרור וחותרת תחת היציבות האזורית ותחושת הביטחון שישראל מעניקה לכל מי שנכנס לתחומה".

מכל מקום, אזהרת המסע לישראל, לגדה המערבית ולרצועת עזה נותרה בעינה. הנוסח החדש שלה פשוט משמיט את המשפטים שנוגעים לאילת ומסתפק בציון סיכונים בדרום ישראל בלי לאזכר את ההתקפה בעקבה. הנוסח כולל אזכור קודם של התקפות הרקטות של החמאס על ישובים בדרום הארץ, כדלקמן:

"בעבר, כמה רקטות ששוגרו מעזה עברו יותר מ-40 ק"מ והגיעו אפילו עד יבנה וגדרה וובצפון ועד באר שבע במזרח. כתוצאה מפעולות אפשריות של צה"ל בעזה, ולנוכח הסכנה הנשקפת תמיד של שיגור רקטות ופצצות מרגמה מעזה לעבר ישראל, עובדי מממשלה אמריקניים, שמתכננים לנסוע סמוך לגבול עם עהזה, לרבות לשדרות, צריכים לקבל אישור מוקדם ממשרד הביטחון האזורי של שגרירות ארה"ב בתל-אביב".

"הסטייט דיפרטמנט קורא לאזרחי ארה"ב להיות מודעים לגורמי סיכון ביטחוני בעת תכנון נסיעה לישראל ולגדה המערבית ולהימנע לחלוטין מנסיעה לרצועת עזה", נאמר בנוסח האזהרה.

"אנו מייעצים לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לעזה בכל דרך שהיא, לרבות בדרך הים", נאמר עוד בהודעה. "מאמצים קודמים להגיע לעזה בדרך הים נבלמו ע"י כלי שיט של חיל הים הישראלי והסתיימו בפציעה, במווות, במעצר ובגירוש של אזרחים אמריקניים".

כמו באזהרות קודמות, מתריע משרד החוץ האמריקני, שהשלטונות הישראליים מוסיפים להיות מודאגים מהאיום הנמשך של התקפות טרור. אזרחי ארה"ב צריכים להיות ערים לכך שסיכונים גדולים במיוחד קיימים ליד מסעדות, עסקים וכן מקומות שקשורים עם אינטרסים אמריקניים או נמצאים ליד מבנים שמשמשים משרדיים רשמיים של ארה"ב, כגון השגרירות בת"א והקונסוליה הכללית בירושלים.