הפתעה: "אורי ברודצקי" שוחרר ממעצרו בגרמניה

ההחלטה המפתיעה התקבלה לאחר שימוע בדלתיים סגורות בבית המשפט בקלן ■ "אם הוא רוצה, באפשרותו לחזור לישראל", אמר דובר מטעם התביעה ■ למרות זאת, ההליכים המשפטיים נגד הישראלי צפויים להימשך גם אם יבחר לחזור לישראל

אחרי שהיה חודשיים וחצי במאסר בפולין, כשהוא נאבק בהחלטה להסגירו לגרמניה, ולאחר פחות מ-24 שעות בכלא הגרמני - בית המשפט בקלן שבגרמניה החליט היום באופן מפתיע לשחרר בערבות את הישראלי המכונה "אורי ברודצקי". לדברי גורמים בתביעה, יוכל ברודצקי לשוב לישראל, אך ההליכים המשפטיים נגדו יימשכו.

כזכור, נעצר ברודצקי בתחילת יוני בפולין בחשד שהיה מעורב בחיסולו של מחמוד אל-מבחוח בדובאי. "אם הוא רוצה, באפשרותו לחזור לישראל", אמר ריינר וולף, דובר מטעם הפרקליטות בקלן, בתום שימוע בדלתיים סגורות". עם זאת, עדיין לא ברור האם אכן בכוונתו של ברודצקי לשוב לישראל.

ברודצקי צפוי, ככל הנראה, לעמוד לדין בגין סיוע להשיג דרכון גרמני מזויף בו נעשה שימוש במהלך פעולת החיסול בדובאי של רב המרצחים. הסגרתו של ברודצקי לגרמניה התאפשרה לאחר שבית המשפט בפולין דחה בשבוע שעבר את הערעור שהגיש על בקשת ההסגרה מגרמניה, למרות שברודצקי טען מאז מעצרו בחודש יוני שאין לו כל קשר לפעולת החיסול או לארגון הביון "המוסד".

על פי החשדות נגדו, הונפק הדרכון המזויף ב-18 ביוני 2009 ע"י ברודצקי, שטען כי הוא בנו של ניצול שואה בעל דרכון גרמני. הדרכון שהונפק הועבר למיכאל בודנהיימר, אחד מאנשי חוליית החיסול שהשתתפו במבצע בדובאי. עם זאת, מרבית הסיכויים שבית המשפט בגרמניה לא יגזור עונש מאסר על ברודצקי באם יורשע בעבירת זיוף, אלא יסתפק בקנס כספי.