יאיר סרוסי ישלים קדנציה של שנתיים כנשיא איגוד הבנקים

על פי הסכם רוטציה, יו"ר הפועלים היה אמור לפנות את התפקיד במאי לטובת אחד מראשי הבנקים הבינוניים, אך הדבר לא התממש ■ מקורב לאיגוד: "לא עוסקים בזה כרגע"

הרוטציה בנשיאות איגוד הבנקים התמסמסה בפועל, ונשיאו, יאיר סרוסי, ישלים קדנציה מלאה בת שנתיים - עד מאי 2011. הרוטציה - שסוכמה לפני שנה, ובמסגרתה היה סרוסי אמור לפנות את הכיסא במאי לנציג הבנקים הבינוניים - לא אירעה. "לא עוסקים בזה כרגע" אומר ל"גלובס" מקורב לאיגוד הבנקים.

נשיא איגוד הבנקים הוא תפקיד ייצוגי ללא סמכויות מעשיות, אך טומן בחובו חשיפה רבה וכבוד. התפקיד עבר במשך שנים ברוטציה בין בנק הפועלים לבנק לאומי, כאשר כל קדנציה נמשכת שנתיים. הנשיא הקודם, דני דנקנר מבנק הפועלים, נכנס לתפקידו במאי 2008, לאחר שהחליף את איתן רף מבנק לאומי.

ברודט מעוניין?

סרוסי נכנס לתפקידו כיו"ר הפועלים באוגוסט אשתקד, והחליף את דנקנר גם כנשיא איגוד הבנקים. מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס, העלה אז טענה שלפיה גם בנקים בינוניים צריכים לקבל חלק ברוטציה על נשיאות האיגוד. לאחר דין ודברים הושגה פשרה, שלפיה סרוסי ישלים את הקדנציה של דנקנר עד סוף הקדנציה המקורית שלו, כלומר מאי 2010, ומחליפו יהיה יו"ר בנק דיסקונט, שלמה זהר. ואולם משפחת ברונפמן הדיחה את זהר מתפקידו בדצמבר 2009, ולא נקבע מועמד חלופי.

הואיל ויונס הבהיר כי אינו מעוניין בתפקיד לעצמו, נראה היה כי את סרוסי יחליפו במאי מנכ"ל דיסקונט, גיורא עופר, או מנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק, שנושאת כיום בתפקיד ממלאת מקום קבועה לנשיא האיגוד. ואולם משום מה חודש מאי חלף עבר, והסוגיה כלל לא עלתה על סדר היום. ממילא הודעתו של עופר כי יפרוש בפברואר הקרוב הורידה את מועמדותו.

כאמור, כעת מסתמן כי סרוסי ישלים קדנציה מלאה, ומשום שאין לו עניין בקדנציה נוספת ייבחר במאי 2011 נשיא חדש.

יונס הבהיר שוב כי אינו מעוניין בתפקיד, והמועמדים האפשריים הם המנכ"ל החדש של דיסקונט - שעדיין לא נבחר - או ברבר צדיק. יתכן גם כי דוד ברודט, היו"ר החדש של בנק לאומי, יתבע את התפקיד לעצמו. זאת, בטיעון כי נציג הפועלים היה בתפקיד 3 שנים רצופות.