אשכנזי מגיב לראשונה: "פרשת מסמך גלנט פוגעת בכולם"

בנאומו התייחס הרמטכ"ל למסמך שמסעיר את המדינה: "העניינים האלה לא יכולים לאפשר לנו להפחית באחריות המוטלת על כתפינו. לנגד עינינו עומדת השפעתה הקשה של הפרשה על אמון העם בצה"ל"

סערת מסמך גלנט ממשיכה להעסיק את הרמטכ"ל: רב-אלוף גבי אשכנזי התייחס היום (ד') בהצהרה פומבית ראשונה לנושא המסמך שמסעיר את המערכת הפוליטית והצבאית. "הפרשה הזאת פוגעת בכולם", אמר הרמטכ"ל בנאום שנשא בבית החייל בתל-אביב, לאחר שציין כי לא עם הדברים הללו החליט לפתוח את נאומו.

"החמור מכך הוא מה שצריך להיות לנגד עינינו והשפעתו על הנכס העיקרי שלנו. על כולנו מוטל מעתה נטל כפול ומכופל - להמשיך במשימתנו להגן על אזרחי ישראל, ובד-בבד להוכיח כי אנו ראויים לכבוד הזה. העניינים האלה לא יכולים לאפשר לנו להפחית באחריות המוטלת על כתפינו. באחריות זו יוכלו לקחת חלק רק המפקדים", הוסיף.

עוד אמר אשכנזי כי "בימים אלה משתף צה"ל פעולה עם חקירת המשטרה, ובשלב זה אין ביכולתינו למסור פרטים נוספים על הפרשה. כל שאומר כעת הוא שאנו סומכים על משטרת ישראל ועל רשויות אכיפת החוק שיוציאו את האמת לאור בהקדם האפשרי. אם נפל פגם כלשהו, אנו נטפל בו במהירות כפי שמצופה מאיתנו".

המסמך כבר היה בידי הרמטכ"ל

אתמול דווח כי אשכנזי הוא שהעביר את מסמך גלנט לידי המשטרה בחקירתו שנערכה ביום רביעי שעבר, זאת למרות שהמסמך היה מצוי בידיו מזה מספר שבועות. ברשת ב' של קול ישראל דווח אתמול כי הרמטכ"ל העביר את המסמך לטיפול הפרקליט הצבאי הראשי כדי לבדוק אם יש בו היבטים פליליים. אלא שהערב פנה עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, במכתב לפצ"ר, בו נכתב כי איש מהנחקרים עד כה בפרשה לא העיד כי המסמך היה מצוי בידיו של הפרקליט הצבאי הראשי.

בעקבות הסערה שהתחוללה בכלי התקשורת, הוציא אמש הרמטכ"ל הודעת הבהרה מיוחדת בזו הלשון: "על-פי בקשת מפכ"ל המשטרה וצוות החקירה, איננו מוסרים מידע אודות החקירה - לא למפקדי צה"ל ולא לציבור. זאת חרף העובדה שבתקשורת מתפרסמים, לצערי, חצאי אמיתות ומידע לא מדויק המופץ על-ידי גורמים שונים. כלל זה חל גם לגבי וכן לגבי עדותי כפי שניתנה.

"ראיה לפרסומים לא אחראים אלה מהווה המידע הלא נכון והלא רלוונטי, לפיו העדתי כביכול כי העברתי את המסמך לידי הפרקליט הצבאי הראשי, דבר שלא היה ולא נברא, וזאת כפי שפירסם הערב באופן חריג היועץ המשפטי לממשלה.

"מפקדי צה"ל, ואני בכללם, משתפים פעולה עם המשטרה, על מנת להבטיח כי החקירה תהיה מהירה ויעילה. צה"ל, ואני בראשו, נותנים מבטחנו בצוות החקירה, במשטרת ישראל וברשויות אכיפת החוק, ואנו משוכנעים כי יגיעו לחקר האמת בהקדם האפשרי. אני מניח כי בתום החקירה יהיה לי ולנו מה לומר".

ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, ניר חפץ מסר הערב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם שר הביטחון ובהמשך ייפגש עם הרמטכ"ל. ראש הממשלה אומר שהעיסוק של צמרת צה"ל בנושא החקירה צריך להיפסק, ושהוא מצפה מהצמרת הביטחונית והצבאית להמשיך לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה למען ביטחון ישראל". "כמו כן שוחח ראש הממשלה היום עם היועץ המשפטי לממשלה, וביקש ממנו להאיץ ככל האפשר את חקירת המשטרה כדי שהעובדות יתבררו לאשורן בהקדם".