גבעות ללא הפסקה: יבוצעו מבחני הפקה במקטעים 7 ו-8, הציוד לביצוע הפעולה יגיע לארץ רק בסוף אוקטובר

(עדכון) - קודם לכן דיווחה החברה על כינוס אסיפה "לשם מתן הבהרות יזומות לדברים שמפורסמים בכלי תקשורת שונים, שנראה שלא הובנו נכונה וכן תיקון פרטים לא מדוייקים או תיאורים לא נכונים שהופיעו בפרסומים כאמור וכן מתן תשובות לשאלות"

לא עברו 48 שעות מאז ההודעה האחרונה של גבעות עולם , והערב (ה') מפרסמת השותפות שתי הודעות לבורסה בפרק זמן קצר.

גבעות דיווחה כי החליטה לבצע מבחני הפקה ופעולת FRAC (בפעולה זו יוחדרו גרגרי חול לשברים הטבעיים הקיימים בכדי לאפשר זרימת נפט טובה יותר ולמנוע את סגירתם של השברים הטבעיים) במקטעים 7 ו- 8. ביצוע מבחנים כאמור במקטעים 7 ו-8 יביא להשלמת המבחנים בקידוח מגד 5 ויאפשר הערכה כוללת של הבאר.

בהודעה נאמר עוד כי "מקטעים 7 ו- 8 בעלי פוטנציאל גבוה אך לא ידוע בשלב זה האם הם מכילים נפט או גז חופשי. בכדי להיערך לאפשרות של הפקת גז בלחצים גבוהים על השותפות לשדרג ולהתאים חלק מציוד ההפקה הנוכחי. כמו כן על השותפות ליבא את החלקים הנדרשים מחו"ל ולבצע את התאמת ציוד ההפקה והרכבתו כאמור לפני הגעת ציוד ה-FRAC לאתר הקידוח".

בנוסף, "השותף הכללי הכין תוכנית להשלמת הבאר הן בצורה שתאפשר הפקת נפט מכל המקטעים במידה ומקטעים 7 ו-8 מכילים נפט, והן בצורה שתאפשר הפקת נפט מהמקטעים התחתונים (מקטעים 1 עד 6) במידה ומקטעים 7 ו-8 מכילים גז חופשי".

לבסוף אומרים בגבעות כי בהתאם להסכם עם החברה הזרה שתבצע את פעולת ה-FRAC, הציוד הנדרש לביצוע הפעולה צפוי להגיע ארצה לקראת סוף אוקטובר (זאת מאחר והציוד יהיה בשימוש עד לאמצע אוקטובר). השותף הכללי יבצע פעולות הכנה של הבאר לביצוע פעולת ה-FRAC ולא יבצע פעילות הפקה מהבאר עד לאחר שהציוד הנדרש לביצוע הפעולה יגיע לאתר מגד 5.

קודם לכן, כאמור, שיגרה גבעות הודעה בדבר זימון אסיפה כללית של בעלי היחידות ובעלי כתבי האופציה, וזאת לשם מתן הבהרות למידע קיים וכן לצורך מתן תשובות לשאלות. האסיפה תתכנס ביום ב' הקרוב, ב-23 באוגוסט בשעה 16:30 בבינייני האומה בירושלים.

השותפות מבהירה כי "כינוס האסיפה הכללית אינו מיועד לשם הוספת מידע חדש על המידע שפורסם או שיפורסם במגנ"א עד לאסיפה, אלא לשם מתן הבהרות יזומות לדברים שמפורסמים בכלי תקשורת שונים, שנראה שלא הובנו נכונה וכן תיקון פרטים לא מדוייקים או תיאורים לא נכונים שהופיעו בפרסומים כאמור וכן מתן תשובות לשאלות".

נציין כי במהלך שני ימי המסחר האחרונים נפלה מניית השותפות ב-20% לאחר שיום קודם לכן, ב-17 באוגוסט, דיווחה השותפות על הימצאותם של 1.5 מיליארד חביות נפט במאגר בקידוח "מגד 5", אולם הבהירה כי אינה יכולה להעריך כמה מהנפט הינו בר הפקה, ובתגובה זינקה גבעות באותו יום מסחר מקוצר בכ-70% אך לאחר ההבהרה סיימה בעלייה של כ-20%.