הניו-יורק טיימס: "ישראל תהפוך ליצואנית אנרגיה - הגז שהתגלה יכול למלא בקלות את צרכיה לדורות הבאים"

"מעטות המדינות ששמרו על תקווה חזקה ואמון למצוא עתודות מול תוצאות צנועות כאלה שהיו בישראל" ■ גיאולוג אמריקני: "אין כמעט ספק בפוטנציאל הגז האדיר באזור"

"במשך עשרות שנים, הישראלים התגאו במה שאין להם - עתודות נפט וגז והפכו את מדינתם למקלט הייטק. מעטות המדינות ששמרו על תקווה חזקה ואמון למצוא עתודות מול תוצאות צנועות כאלה שהיו בישראל", כך נפתח תחקיר ארוך בנושא תגליות הגז בישראל שפורסם אתמול (ו') בעיתון הניו-יורק טיימס. "כעת נמצאו עתודות גז טבעי אשר עשויות לספק את צרכיה של ישראל למשך כמה דורות".

כריסטופר שנק, הגיאולוג שעמד בראש המחקר של USGS, אמר בראיון טלפוני לעיתון, כי אין לו כמעט ספק בפוטנציאל הגז האדיר באזור. "הגז שהתגלה יכול למלא בקלות את צרכי האנרגיה של ישראל לדורות הבאים - המדינה תוכל בהחלט ליהפך ליצואנית אנרגיה".

לדבריו, חברות הגז והנפט עוזרות לעליות בבורסת בתל אביב תוך ציפייה מערבולת ושמועות על תגליות גדולות מסחררות.

"זו עסקה גדולה שעלולה לשנות את האסטרטגיה של האזור הגיאוגרפי והמשאבים של מדינת ישראל לשנים רבות", אמרה עינת וילף, האחראית על ענייני החוץ והביטחון.

התחקיר לא התעלם מהמתיחות עם לבנון בנושא תגליות האנרגיה. "לבנון לא תסבול הפרה של ריבונותה", כך אמר עלי חמדאן, עוזרו של דובר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, בראיון טלפוני לעיתון והזהיר את ישראל בחומרה מפני קידוח הגז הטבעי שלה. "לבנון מפחדת שישראל תקדח במים ותגנוב את אוצרות הטבע שלנו, זאת ברקע להיסטוריה של כיבוש ישראל לאדמותינו וגניבת המים שלנו", הסביר.