מחמיר משבר ברק-אשכנזי: השר דחה את מינויי התא"לים

בהחלטה לא שגרתית, החליט אהוד ברק לדחות את המלצת הרמטכ"ל למינויי קצינים בדרגת תא"ל, ולהיוועץ ברמטכ"ל הבא שייכנס לתפקידו רק בעוד כחצי שנה ■ לשכת השר בתגובה: "לא קיבלנו את המלצות הרמטכ"ל"

המתיחות בין שר הביטחון אהוד ברק לרמטכ"ל גבי אשכנזי עולה מדרגה. לפני מספר שבועות הודיע דובר צה"ל בהודעה רשמית על מינויים של 11 קצינים שיקודמו לדרגת תא"ל, וימלאו שורת תפקידים בכירים בצה"ל: קציני חיל ראשיים, ראשי חטיבות מטכ"ליות ומפקדי אוגדות. בהודעה נאמר שהמינויים דרושים את אישורו של שר הביטחון, שלא נוטה בדרך כלל להתערב במינויים מסוג זה - אך לא הפעם.

העיתון "מעריב" מדווח הבוקר כי ברק עדיין לא אישר את סבב המינויים עליו החליט הרמטכ"ל אשכנזי, מכיוון שהוא מעדיף לקבל את חוות דעתו של הרמטכ"ל הבא, שייכנס לתפקידו בפברואר 2011. החלטתו של ברק מהווה צעד של אי אמון ברמטכ"ל אשכנזי, ודאי לאחר דבריו של דובר צה"ל תא"ל אבי בניהו שהודה בעבר כי "ישנה מתיחות בין שתי הלשכות".

נכון לעכשיו, מבין הקצינים שמינויים מעוכב נמצא אל"מ נדב פדן, שאמור להתמנות כמפקד אוגדה 80, עוזר הרמטכ"ל אל"מ ארז וינר שאמור לשמש בתפקיד קצין חינוך ראשי, מפקד חטיבת כפיר אל"מ אורן אבמן שאמור לשמש כראש חטיבת היבשה בזרוע היבשה, ומח"ט גבעתי לשעבר מוני כץ, שאמור להתמנות למפקד אוגדת מילואים. מלשכת שר הביטחון נמסר כי הם לא קיבלו את המלצות הרמטכ"ל למינויים.