מפגינים עוצמה: הצבא האיראני יבצע היום ניסוי טילים

כך מדווח היום ה-CNN, על פי דיווחים של סוכנות הידיעות החצי רשמית האיראנית, Mehr ■ בנוסף, איראן מתכוננת לחשוף היום פרויקט הגנה חשוב, כך אמר שר ההגנה האיראני ■ אתמול הופעל הכור בבושהר

איראן מתכוננת לחשוף היום פרויקט הגנה חשוב, כך אמר שר ההגנה האיראני, על פי דיווח של ה-CNN. סוכנות הידיעות החצי רשמית, Mehr דיווחה כי הצבא האיראני יבצע היום (א') ניסוי טילים.

ההודעה באה בעת בה החל הכור הגרעיני בבושהר לפעול עם תדלוקו. סוכנות הידיעות הממשלתית של איראן מסרה כי הכור הגרעיני יעזור לאיראן לייצר חשמל. אך חלק ממדינות המערב חוששות כי הכור לא ישמש רק למטרה זו וחוששות כי איראן תנסה להעשיר בכור אורניום באופן עצמאי ותספק לעצמה את האמצעים הנדרשים ליצור נשק גרעיני.

"יכולות ההגנה של איראן הגיעו לנקודה בה היא אינה זקוקה לעזרה של אף מדינה" אמר שר ההגנה, בריגדיר ג'נרל אחמד וואידי, כך על פי דיווחי סוכנות הידיעות האיראנית ISNA.

איראן ציינה כל הזמן כי האתר בבושהר יעסוק בייצור אנרגיה, אך בארה"ב ובמדינות אחרות, בהן גם ישראל, לא משוכנעים בכך. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בשיחה עם כתבים רוסיים ביום ד', התייחס בביטול לחששות המערביים ביחס לכור בבושהר וקרא לו "העוגן החשוב ביותר שמחזיק את איראן תחת משטר של אי-הפצת נשק גרעיני", כך על פי דיווחי סוכנות הידיעות הרוסית נובוסטי.