אספן גרופ הגישה בקשה לרכישת כל מניותיה של סלע קפיטל

על פי הון המניות המונפק של סלע, מציעה אספן לבעלי המניות הנרכשות תמורה בסך של כ-5.91 שקל למניה, שהינה גבוהה בכ-6.4% ממחיר המניה בבורסה בסמוך למועד הגשת הבקשה

חברת אספן הודיעה היום (א') כי היא הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, בקשה לכינוס אסיפת בעלי מניות של חברת סלע קפיטל , במסגרתו תרכוש החברה את כל מניות סלע שפועלת כקרן השקעות במקרקעין.

לפי ההסדר המוצע, החברה תרכוש מכל יתר בעלי המניות בסלע, שאינם החברה וסלע עצמה את כל מניות סלע אשר תהיינה בבעלותם במועד השלמת ההסדר. בתמורה למניות הנרכשות, תעביר אספן לבעלי המניות הנרכשות תשלום במזומן המסתכם לסך כולל של 80 מיליון שקל וכן 71.11 מיליון שקל ע.נ. איגרות חוב (סדרה ד') של החברה.

יודגש כי שווי השוק של איגרות חוב (סדרה ד') של אספן, בסמוך לפני הגשת הבקשה, הסתכם ב-80 מיליון שקל, כך ששווי התמורה הכוללת בגין המניות הנרכשות הסתכם בכ- 160 מיליון שקל. על פי הון המניות המונפק של סלע, מציעה אספן לבעלי המניות הנרכשות תמורה בסך של כ-5.91 שקל למניה, שהינה גבוהה בכ-6.4% ממחיר המניה בבורסה בסמוך למועד הגשת הבקשה.

לפי הודעת החברה, אם וככל שיושלם ההסדר, תימחקנה מניותיה של סלע מהבורסה, סלע תחדל מלהיות חברה ציבורית ותהפך לחברה פרטית בבעלות ובשליטת אספן.

אספן מציינת בבקשה שהגישה מספר יתרונות הגלומים, לגישתה, בהסדר המוצע מבחינתם של בעלי המניות הנוכחיים של סלע. בין היתר, מציינת אספן, כי ההסדר מאפשר לבעלי המניות של סלע לממש את השקעתם במלואה, בעוד שהסחירות הנמוכה במניות סלע אינה מאפשרת להם לממש את אחזקותיהם בלא השפעה על מחיר המניה.

כמו כן, מציינת אספן בבקשה, כי מודל הפעילות של סלע קפיטל כקרן ריט לא הוכיח עצמו מבחינת בעלי המניות של החברה, וזאת בשל המגבלות החוקיות המוטלות על החברה בהיותה קרן ריט, והמונעות ממנה לנצל הזדמנויות עסקיות, שככל הנראה הביאו לכך כי מודל קרנות ההשקעות בנדל"ן לא צלח במדינת ישראל.

עוד מציינים באספן, כי שער מניות החברה הינו בבואה לכישלון המודל, ומניית החברה רשמה תשואה שלילית של כ-45% החל ממועד הנפקתה ועד למועד זה, בעוד ששערי מניות של חברות נדל"ן רשמו עליות ניכרות בתקופה האמורה. בנוסף, מציינת אספן בבקשה, כי מאז מועד הנפקתה של סלע, ביצעה החברה רק שתי חלוקות דיבידנד לבעלי המניות, שגילמו תשואה הנמוכה מ-4% על ההון העצמי של החברה.

במידה ובית המשפט יאשר את הבקשה שהוגשה לו בנושא, הוצאתו אל הפועל תהיה כפופה למספר אישורים נוספים, ביניהם אישור ההסדר ברוב של 75% לפחות באסיפה הכללית של בעלי מניותיה של סלע קפיטל, עליה יורה בית המשפט.