הדשדוש בת"א הסתיים בנטייה לירידות; המעו"ף איבד 0.2%

הערכות כי הנגיד יותיר את הריבית לספטמבר ברמתה הנוכחית ■ אפריקה עברה לרווח רבעוני של 1.2 מיליארד ש' ■ עוד במפרסמות: בז"ן וגזית גלוב ■ גבעות זינקה עוד 5.9%

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב דישדש היום (ב') והמדדים המובילים סגרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים כשברקע הציפייה להחלטה באשר לריבית בנק ישראל לחודש ספטמבר אשר תפורסם הערב לאחר הנעילה (17:30). עניין רב ריכזה היום מניית אפריקה לאחר פירסום דו"חות רבעוניים מפתיעים לטובה שהצביעו על מעבר לרווחיות. קודם לפתיחה פירסמו כבר בז"ן וגזית גלוב את תוצאותיהן לרבעון השני. מחזור המסחר בת"א היה נמוך והסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל בלבד.

חודש אוגוסט מסתמן כחודש שורי למדי בתל אביב אשר התנתקה למעשה מהקורה בבורסות חו"ל, כאשר מתחילתו הוסיף המעו"ף קרוב ל-4%. אמש הוסיף המדד כ-0.1%. נזכיר כי ביום ה' הקרוב צפויות לפקוע האופציות לחודש אוגוסט על המעו"ף.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, צפוי להותיר את הריבית במשק ללא שינוי והיא תעמוד גם בחודש ספטמבר על 1.75%. כך העריכו אמש בכירים בשוק ההון באזני "גלובס". נזכיר כי בחודש שעבר העלה הנגיד את הריבית ברבע אחוז, וזאת אחרי ארבעה חודשים ברציפות שבהם הריבית עמדה על 1.5%.

פישר צפוי להסביר את החלטתו, בין השאר, במדד יולי הנמוך במיוחד אשר הפתיע לטובה (0.5% לעומת תחזיות של 0.7%-0.8%) ובירידה בציפיות לאינפלציה אחרי העלאת הריבית האחרונה. עם זאת, כדאי להזכיר כי הציפיות למדד אוגוסט עלו בכשליש האחוז, וכי סעיף הדיור - המהווה 21% מהמדד הכללי ותרם את רוב האינפלציה ב-2010 - ממשיך לדהור בקצב מהיר, דבר המצביע על המשך רתיחה של שוק הנדל''ן. הרצון לקרר את שוק הנדל''ן ולייקר את המשכנתאות היה אחד הטיעונים המרכזיים להעלאת הריבית הקודמת.

בין דו"חות אפריקה לדיווחים של גבעות

עניין רב ריכזה היום אפריקה ישראל של לב לבייב אשר פירסמה בצהרים את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. החברה דיווחה כי הרווח הנקי שלה הסתכם ברבעון החולף בכ-1.2 מיליארד שקל לאחר הפסד של כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון, עקב כניסתו לתוקף של הסדר החוב והרישום החשבונאי של החבילה שניתנה לבעלי החוב כנגד אגרות החוב הישנות בשווי שוק (באופן חד פעמי), רשמה החברה בספריה רווח בסך של כ-1.45 מיליארד שקל, רווח אשר מוצג במסגרת הכנסות המימון של החברה. בגזרת החוב, מסכמת החברה חוב סולו נטו במונחי פארי לסוף הרבעון של כ-4.7 מיליארד שקל לעומת כ-7.4 מיליארד שקל בסוף שנת 2009. החוב החשבונאי סולו לסוף הרבעון הסתכם בכ-3.6 מיליארד שקל.

לצד אפריקה, פירסמה היום גם בז"ן את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010. החברה דיווחה על רווח נקי של 32.271 מיליון דולר בחודשים אפריל-יוני, זאת לעומת הפסד נקי של 7.981 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בחישוב המחצית כולה, עם זאת, נרשם קיטון ברווח הנקי שהסתכם ב-28.68 מיליון דולר לעומת 66.6 מיליון דולר רווח במחצית הראשונה של 2009.

גזית גלוב גם היא סיכמה הבוקר את הרבעון עם עלייה של 11% בהכנסות מהשכרת מבנים לכ-1.13 מיליארד שקל מכ-1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל של 2009. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-149 מיליון שקל או 1.07 שקלים למניה לעומת הפסד של כ-94 מיליון שקל או 75 אגורות למניה ברבעון המקביל אשתקד.

עוד במפרסמות נציין את בנק אגוד ששיחרר גם הוא היום את תוצאותיו לבורסה.

אסם תשלם כ-4 מיליון שקל לרשת חצי חינם כחלק מהסדר אליו הגיעו ראשי החברות אמש בפגישה לילית ביניהן, במסגרתו יושבו מוצרי החברה למדפי הרשת לאחר שהוסרו מהם בימים האחרונים. תמורת הסכום תקבל אסם גם שטח מדף מוגדר בסניף הדגל החדש של הרשת בהוד השרון - כך נחשף הבוקר באתר "גלובס".

מניית גבעות המשיכה לטפס ולרכז עניין גם היום לאחר זינוק מרשים של 8.5% אתמול ולקראת אסיפת בעלי המניות הערב. בחברה הגדירו את האסיפה היום כהזדמנות למתן הבהרות למידע קיים וכן כבמה למענה לשאלות המשקיעים והציבור - זאת, בין היתר, על רקע הביקורת שנשמעה מצד גורמים ברשות ניירות ערך ומצד גורמים אחרים בשוק ההון באשר למידת הבהירות של הודעות "גבעות" בעת האחרונה. כזכור, ביום ה' בערב פירסמה החברה הודעה נוספת לבורסה לפיה החליטה לבצע מבחני הפקה ופעולת FRAC (בפעולה זו יוחדרו גרגרי חול לשברים הטבעיים הקיימים בכדי לאפשר זרימת נפט טובה יותר ולמנוע את סגירתם של השברים הטבעיים) במקטעים 7 ו- 8. ביצוע מבחנים כאמור במקטעים 7 ו-8 יביא להשלמת המבחנים בקידוח מגד 5 ויאפשר הערכה כוללת של הבאר.

מניית כי"ל גם היא המשיכה לעמוד במרכז הבמה היום כאשר המשקיעים מצפים לפירסום דו"חות החברה הצפויים להיות משוגרים לבורסה מחר (יום ג'). עוד ריכזה ציפיות בשוק מניית בנק הפועלים לקראת פירסום דו"חות הקבוצה ביום ד' הקרוב.

מניית קבוצת דלק ניסחרה על רקע ההודעה כי דני גוטמן, מנכ"ל דלק קפיטל ומנכ"ל חברת הביטוח האמריקנית של דלק, Republic, פורש מהקבוצה לאחר 4.5 שנים בחברה. בסביבת קבוצת דלק מציינים שישנם מספר מועמדים להחליפו וטרם התקבלה החלטה בנושא.

סוכנות מידרוג החליטה להפחית את דירוג האשראי לאג"ח של פרטנר בדרגה אחת מ-Aa2 ל-Aa3 במקביל לשינוי אופק הדירוג משלילי ליציב. בחברה מסבירים כי "הורדת הדירוג מושפעת מהאתגרים העומדים בפני החברה, נוכח מאמצי הרגולטור להרחיב את רמת התחרות בענף באמצעות הפחתת דמי הקישוריות וצעדים לכניסת מתחרים חדשים". עוד מפרטים שם ואומרים: "חברות הסלולר הוכיחו בעבר יכולת גבוהה לפצות על שחיקת ההכנסות, נוכח רפורמות מצד הרגולטור, אולם שיעור החדירה הגבוה כיום לעומת העבר והשחיקה המתמשכת בתעריפי השיחות מציבים בפני החברה אתגר קשה יותר מבעבר".

אמש פורסם ב"גלובס" כי חברת HOT פנתה לבזק בבקשה להיכנס למו"מ על העברת השליטה בתשתיות שלה שנמצאות אצל בזק לידיה. הכוונה היא ל-50% מהתשתיות המגיעות לבתי-אב. מדובר בהסכם בעל משמעות עמוקה מאוד ל-HOT, שרוצה להבטיח את השליטה המלאה והבעלות שלה על התשתיות שלה. עם זאת, לא ברור עדיין אם HOT באמת תוכל להשקיע סכום כסף גבוה וממש לרכוש את הקווים, או שהמטרה היא לעגן בהסכמים חדשים את שליטתה בתשתיות ובצורה הדרגתית להעביר אותן לבעלותה המלאה.

גם חברת מבני תעשיה נסחרה היום על רקע פירסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2010, מהן עולה כי הרווח הנקי רשם בשלושת החודשים האמורים זינוק של יותר מ-105% והסתכם ב-33.58 מיליון שקל לעומת 16.36 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]