חשד: חרדים השחיתו פינת הנצחה לחללי צה"ל בבני ברק

בית הספר הממלכתי-דתי "מעלות נריה", הממוקם בלב שכונה חרדית בבני ברק, הושחת ככל הנראה על ידי קבוצת חרדים קיצוניים המתנגדים לקיומו של בית ספר ציוני בעיר

חשד לאירוע חמור של ונדליזם בבני ברק. קבוצה של חרדים קיצוניים השחיתו את בית הספר הממלכתי-דתי "מעלות נריה", בדגש על פינת ההנצחה לחיילי צה"ל בתוך שטח בית הספר. הרקע למעשה הוא ככל הנראה התנגדות הקהילה החרדית לקיומו של בית ספר מהזרם הממלכת-דתי בעיר. בבוקר תגיש הנהלת בית הספר תלונה למשטרה.

על פי החשד, ביום שישי האחרון פרצה קבוצת חרדים קיצוניים, שכללה ככל הנראה מבוגרים וגם ילדים, את שערי בית הספר "מעלות נריה" ברחוב אבטליון בבני ברק והחלה להשחית את המקום באופן יסודי למדי.

"הכל היה ונדליזם אחד שלם"

מנהל בית הספר שהושחת, גולן כהן, סיפר לחדשות 2 כי כל קומה וכל כיתה בבית הספר הושחתו. "הם שברו שולחנות וכסאות, הורידו פלקטים ואף עקרו את שלט ההנצחה של חללי צה"ל שהיה מחובר לקיר עם דיבלים", הוא אומר בצער.

"היה לנו כאן שלט ענק על כל הקיר הזה, של כל החזון של בית הספר, תמונות מהעבר, ופשוט השחיתו הכל לחלוטין. הכל היה ונדליזם אחד שלם", לדברי המנהל. "יש לנו פינת הנצחה לחללי צה"ל שנפלו במערכות ישראל. והם פשוט השחיתו הכל. זה נורא".

לא הפעם הראשונה שמשחיתים את בית הספר

לגולן נודע על השחתת בית ספרו בעקבות פנייה של שכנה ששמעה את המתרחש. בעת שהיה היום בישיבה עם צוותו בבית הספר, הגיעו לפתע שני תלמידים כבני תשע מתלמוד התורה החרדי הצמוד, וסיפרו כי כי מנהל בית ספרם שלח אותם להתנצל על שנכנסו לבית הספר - כדי להתפלל.

כשהמנהל תישאל אותם על הוונדליזם בבית ספרו, הם אמרו שהם לא יודעים על כך דבר אך סיפרו לו על פתקים שחולקו בבית ספרם - פתקים הקוראים להתפלל מנחה ולהניח תפילין בבית ספר "מעלות נריה", כשברור לכל שבית הספר סגור.

עוד מתברר כי זוהי לא הפעם הראשונה שבית הספר הממלכתי-דתי סובל מהשחתה. לפני כשנה וחצי, כמה מתושבי השכונה החרדית המתנגדים להפעלתו של בית ספר מסוג זה בקרבם, הרסו את מגרש הכדורגל של "מעלות נריה", עקרו את השערים והסלים והשחיתו ציוד בתוך המבנים.

המשטרה הגיעה אמש לחצר בית הספר ואספה עדויות. הבוקר צפויה ההנהלה להגיש תלונה רשמית במשטרה.