4 חודשים מהיום: 20 מצלמות מהירות חדשות על כבישי ישראל

שני בתי דין יטפלו באופן בלעדי בערעורים על דו"חות התנועה, שיופקו במערכת המצלמות החדשה - הגאטסומטר

פרויקט "א3" של המשרד לביטחון פנים, שבמרכזו הצבת מערכת הכוללת עשרות מצלמות מהירות ורמזור מטיפוס "גאטסו" בכבישי הארץ, יחל לפעול מבצעית בעוד כ-4 חודשים. בתוך כשלושה חודשים אמורות להסתיים עבודות ההקמה של מערכת הבקרה המרכזית, שתקבל בזמן אמת את התמונות המצולמות של המכוניות שנלכדו במהירות לא חוקית ותפיק את דו"חות התנועה לנהגים. לאחר מכן תבוצע הרצה של המערכת במשך כחודש עד להפעלתה המבצעית המלאה. בשלב הראשון יופעלו 20 מצלמות מהירות דיגיטליות חדשות בעלות קצב תפוקה גבוה והמספר יוכפל ככל הנראה עד תום 2011.

קראו כאן: האם המצלמות יורידו את העבריינים הכבדים מהכביש?

על-פי הערכות שבוצעו במשרד לביטחון פנים, תפיק המערכת כמות גדולה באופן משמעותי של דו"חות תנועה לעומת המצב עד כה. לפיכך הוחלט על תגבור בתי הדין לתעבורה בכוח אדם נוסף והקצאת שני בתי דין, שיטפלו באופן בלעדי בערעורים על דו"חות התנועה, שיופקו במערכת המצלמות החדשה. בדו"חות שיופקו בצפון יטפל בית הדין בנצרת ואילו בדו"חות שיופקו מהמערכת במרכז הארץ יטפל בית הדין בפתח תקווה (שממוקם ברחוב הס 20).

פרישת מערכת מצלמות המהירות החדשה תלווה במחקר מתמשך שיבדוק את יעילותה. לאחרונה בחרה המדינה בזכיין, שיבצע את המחקר לאורך זמן ויפיק תשומות, שיסייעו למיקום טוב של המצלמות. בנוסף יבוצע סקר של עמדות הציבור ביחס למערכת החדשה. את פרישת המערכת מתכוונת המדינה ללוות בקמפיין תקשורתי-הסברתי נרחב בכל כלי התקשורת.

הרחבה על הפרויקט במגזין "G" של סוף השבוע.